Fast du får byta ut kuslig stämning mot humor och serietidningsdesign.

Säg System Shock och många äldre gamers får något något fuktigt i blicken. Säg Bioshock och något yngre gamers får något fuktigt i blicken (så länge du inte nämner trean). Säg Void Bastards och du får ett spel som utvecklas av en Irrational Games-grundaren Jonathan Chey under hans nya flagg Blue Manchu.

Forget everything you know about first-person shooters: Void Bastards asks you to take charge, not just point your gun and fire. Your task is to lead the rag-tag Void Bastards out of the Sargasso Nebula. You make the decisions: where to go, what to do and who to fight. And then you must carry out that strategy in the face of strange and terrible enemies.

Chey var en av de tre Looking Glass-medarbetare (Ken Levine var en annan) som startade Irrational Games. Han hoppade efter att Bioshock 2 släpptes för att istället utveckla ett kortspel, något han inte trodde 2K skulle ge honom en budget för. Void Bastards ska släppas under nästa år.

Skicka en rättelse