På konsolerna, pc-spelarna kommer undan med 15 GB.

Version 1.02 av Fallout 76 fokuserar på prestanda och stabilitet, och av patchstorleken att döma finns inga genvägar dit. Medan pc-spelarna klarar sig med 15 GB tvingas PS4- och Xbox One-spelarna ladda ner 47 respektive 48 GB. Här finns alla patchfakta svart på vitt.

I praktiken tvingas konsolspelarna ladda ner hela spelet på nytt då patchen är större än grundspelet (vilket även gällde version 1.01). Eurogamer rapporterar att PS4-versionen innan patchen tog upp 53 GB. Efter? Också 53 GB. Det är alltså tal om ytterligare 50 GB.

Fallout 76 har en tung start från både spelar- och kritikerhåll. Storleken på patcharna (som föregicks av varningar om storstrul) hjälper näppeligen spelets rykte.

Det har tagits en hel del skumma beslut, men jag tror inte det är framstressat direkt. 21/11 Är spelet framstressat? Känns som det. Förstår inte varför.... 21/11 Havok fix har funnits till skyrim länge (skapat av moddare såklart lul). Det om något säger väl hur lata bethesda är när det gäller att optimera sina spel. 20/11 Kan inte låta bli att njuta. Vill inte ha ett onlinespel av dom och när de väl släpper ett blir det årets haveri. Hoppas dom lär sig och fokuserar på singleplayer i fortsättningen. Tiden på att utveckla detta fiasko hade kunnat läggas på något Vettigt.... 20/11 Nu sitter man dock och undrar varför man aldrig kommer få det inpatchat på de gamla spelen, men uppenbarligen så är fysiken inte låst till motorn så hårt som man trott. 20/11 Kanske vill de tysta ned det faktum att det inte fanns med från början. Å andra sidan hade det tystat många som bara hatar utan att ha spelat själva. EDIT: Det verkar inte finnas någon låsning alls, för övrigt. I menyn hade jag ~2000 FPS, i laddningsskä... 20/11 Helt jävla sjukt föresten: Det verkar som att de dragit upp 62 fps låsningen till 144, och spelet kör nu perfekt utan fysikproblem på 144hz skärmar. https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9yiw81/pc_is_now_locked_at_144_fps_and_experiences_no/ Provade... 20/11 Problemet är att de offsettar sin risk med uppoffringar, som att återanvända ett gammalt spel och gamla mekaniker, släppa spelet för tidigt för att inte missa julförsäljningen, pusha det för fullpris när det skulle behöva kosta mindre. Ju större risker... 20/11 Om man ska kolla på den breda massan och inte dig själv så var spelet nog bäst under WOTLK. Svårt för de som ville ha det svårt och lättare för de som ville ha det lättare. 20/11 Du pratar om vanilla, jag pratar om classic som inte släppts än. 20/11
Skicka en rättelse