Battlefield V:s ray tracing-läge ger toksnygga reflektioner men kan du se skillnad mot den vanliga, också toksnygga, grafiken?

När vi visade upp ray tracing-effekterna i Battlefield V för någon vecka sedan var det många som skrev att de inte såg någon direkt skillnad. Vilket både är ett bevis på Battlefield V:s redan vackra grafik och att tekniken fortfarande är i sin linda. Men nu är det upp till bevis, kan du se skillnad om du inte får någon hjälp av flådig, förklarande grafik om vad som är vad?

I videon nedan ställs två vyer mot varandra, den ena sidan med ray tracing aktiverat (på ultra) och med den andra avslaget. I övrigt är spelet inställt på de högsta grafikinställningarna. Hur många rätt får du?

Ett spel jag skulle viljat se med denna tekniken är The Division, alla dessa bilrutor, fönster, husfasader och skyskrapor som reflekterar allt fram och tillbaka hade sett helt makalöst ut , kanske rentutav som spelet visades upp först? ;) Kanske tvåan... 28/11 Tekniken används inte fullt ut i något spel ännu dessutom. Då det endast körs för effekter i dagsläget. Mer intresserad av framtida tittlar. 27/11 Ravinen var lite svår (dålig me pölar förrens vid slutet)... TILLS @eld påpekade om overall plastigheten till höger. ojoj. :D 27/11 Jag var bara säker i scenen där flygplansvingar reflekteras i en vattenpöl. Nu när jag sett klart klippet och läst kommentarer håller jag dock med om att scenen när han följer efter någon i en ravin är den mest uppenbara. Just nu känns det som att massa... 27/11 Platta vattenytor är ungefär det enda som screen space reflections kan klara av bra till en viss nivå, och även där så fungerar SSR endast pga att vi som spelare blivigt så inlärda på det. Vi struntar att en reflektion saknar ytor av ett objekt eller... 26/11 Såg inget som imponerade. 26/11 Fast sådär jäkla blankt ser det ju inte ut på riktigt! Det är ju supersnyggt och imponerande grafik i spel, men för överdrivet, tycker jag. Eller så ser jag dåligt, (irl)? 26/11 I vattenpölsscenen är det supertydligt. I bergspasscenen trodde jag att det var tvärt om. En negativ effekt kan bli att man trycker in en massa vattenpöar och speglar i alla spel bara för att visa upp grafiken. 26/11 Kan med erfarenhet säga nu att jag stängt av skiten. Man märker då bannemig inte det när det är fullt krig på valfri bana, kanske några sekunder man ser sig själv i affärernas fönster och tänker "wow" men inte mer än så... Och det gör så mitt RTX 2080... 26/11 Som han nämner så gör Frostbite redan bra reflektioner så det kanske inte gör jätteskillnad här men hos andra spel med sämre motorer kan det bli en bra effekt att ha. 26/11
Skicka en rättelse