Ska "lösa buggar, stora som små" redan innan release.

Under ett möte gällande de ekonomiska resultaten för tredje kvartalet 2018 kunde CD Projekt inte låta bli att också tala om 2077. Cyberpunk 2077, närmare bestämt. Adam Kiciński understryker att de strävar mot Red Dead 2-kvalitet, och att det och andra Rockstar-spel är inspirationskällor.

Without a doubt, quality is of paramount importance. We strive to publish games which are as refined as Red Dead Redemption 2, and recent Rockstar releases in general. That game is excellent, by the way, we are rooting for it. Rave reviews, excellent sales.

CD Projekt har gjort stordåd tidigare, men erkänner utan omsvep att det fanns buggar vid releasen av The Witcher 3. Nu vill man "lösa buggar, stora som små" redan innan släppet.

Well, it teaches us that we need to publish extraordinary games,and that’s exactly what we are planning.

Cyberpunk 2077 har inte tillstymmelse till releasedatum men vi ska komma ihåg att Red Dead Redemption 2 skulle ha släppts under "andra halvan av 2017". Det blev sedermera oktober 2018. The Witcher 3 skulle å sin sida släppas under 2014, som blev maj 2015. Kort sagt: den dagen Cyberpunk 2077 får releasedatum ska vi nog ta det med en nypa salt, eller två.

Skicka en rättelse