Det finns popups. Den ena har ljud.

Nästa vecka är det The Game Awards, där spel får priser. Som namnet antyder. Förutom det lockar välbekanta Obsidian, en del av Microsoft, med nytt.

Det hela presenteras genom pop-ups på officiella webbplatsen Obsidian.net. Där försöker märkena Spacer's Choice och Auntie Cleo's locka dig till köp – den ena via ett vapen, den andra via hudvårdsprodukter (!). Allt med en tydlig doft av retrofuturism.

Spacers (rymdare på svenska, men det säger ingen) är förövrigt namnet på den första generationen människor att lämna jorden i Isaac Asimovs universum. Där utspelar sig bland annat Stiftelsetriologin, och Robot-serien av böcker. Hör det alls ihop med Obsidians nästa spel? Oklart.

Klart är däremot att vi under The Game Awards får veta mer. Kanske till exempel vad det heter (The Outer Worlds?), eller vad det handlar om. Efter dagens reklambomb vågar vi dock sätta Calles Skjorta B på att det är något rymd/sci-fi-liknande.

Tack till NordhNet för detta #nyhetstips!
Skicka en rättelse