Troligen inte ett tecken på bra säljsiffror.

"Bra", konstaterade FZ:s Johan Olander när han recenserade Shadow of the Tomb Raider. Bra, men inte mer än så – och sedan rebooten 2013 har Lara Croft vant sig vid betydligt mer. För nästan exakt ett år konstaterade vi att Tomb Raider sålt i 18 miljoner ex sedan omstarten.

Det är en del som talar för att det inte går lika bra för Shadow of the Tomb Raider: spridda betygsskurar och tidiga reor, för att ta ett par exempel. Nu har även en trial-version släppts på pc, PS4 och Xbox One. Det är knappast ett tecken på ett spel som flyger av butikshyllorna.

Men ändå! Trial! Jag har spelat många tidigare Tomb Raider-titlar sönder och samman, och även om jag inte lockats till Shadow ännu denna fullmatade höst kommer jag göra det tids nog. Tack vare denna trial – kanske förr än jag anar? Den ska alltså redan vara ute till samtliga plattformar. Om inte, så kommer den senare idag. I den får vi hela öppningsbanan att leka med.

Jag tog platinum på spelet igår och det är verkligen inget jag kan rekommendera någon att göra. Fyfan för detta spel. Första genomspelningen var helt okej. Storyn är tyvärr kass men det är väldigt roligt att utforska, klara tombs, levla osv. Det bästa... 07/12 @Ender Det jag försökte förmedla, om än lite otydligt och förvirrat är hur mycket det kostar att producera ett spel, som sen måste dra in stora pengar för att studion inte ska konka, som Starbreeze. Problemet är då som du säger, tiden. Släpps det nåt... 07/12 Jag gillade det och det är snyggt men det är för kort, enda klagomålet är att efter story är slut så lider det av samma problem som AC spelen där värden känns tom. 07/12 Tråkigt att det sålde dåligt, men samtidigt så är spelet det sämsta utav de 3 senaste. Mycket har inte förändrats, och så har det blivit för linjärt. 07/12 Sett en del benchmarks och spelet verkar vara sjukligt dåligt optimerad, high inställningar skulle man ligga på max 60 fps i 1440p så hoppar nog detta tyvärr! :) 07/12 @Håkan: Ifall någon fick för sig att göra ett spel med ca 2 timmars innehåll så skulle det säkert också kunna vara billigt...och helt ointressant för de flesta spelare. Tror det skulle klassas som "interaktiv underhållning" på sin höjd. Men visst, spelm... 06/12 Känns som spelbranschen har en utmaning. Om man ser till filmbranschen, är det ju oxå väldigt stora pengar som ska spelas in för att filmbolagen ska hålla sig flytande. Men 120 kr för en film på 2 timmar anser många vara okej. Sen är det ju då väldigt... 06/12 på vilket sätt ? 06/12 Nej. 06/12 Va det den här som var exklusivt 1år för Xbox? :D 06/12
Skicka en rättelse