Bryter ett års radiotystnad om shooter-promenadsimulatorn.

Kommer du ihåg mysteriet Ethan Carter? Den där supersnygga, lovande promenadsimulatorn snedstreck detektiv- och spökhistorien om en försvunnen pojke? Det höll inte hela vägen fram, och föll kanske främst på sina pussel. Utvecklaren The Astronauts låg bakom det, och för ett år sedan skrev vi för första gången om deras nya spel, Witchfire.

Till en början såg det sig likt ut. Otroligt vackra skogar sedda ur ett förstapersonsperspektiv. Men snart började de mer fantasifulla elementen göra sig gällande, tempot eskalerade och fram trädde en annorlunda skapelse. The Astrounauts själva var snabba att påpeka att det här minsann drog lika mycket inspiration från spel som teammedlemmar tidigare varit med om att utveckla – Bulletstorm och Painkiller.

Från och med nu ska Astrounauts vara mer kommunikativa, och släppa uppdateringar en gång i veckan. Det berättar de i en ny blogguppdatering, där ett par superkorta små teaserfilmer fuktar våra smaklökar.

via Gfycat

via Gfycat

Man berättar även att spelet inte kommer kretsa runt en handling. Det verkar som om det är upp till spelaren själv att skapa sin berättelse, fri från narrativets bojor. Läs hela blogginlägget här.

Skicka en rättelse