När misstaget väl upptäcktes togs det raskt bort.

Hur snabb du än är att dölja dina misstag kan du vara säker på en sak: Internet kommer att spara ögonblicket för alltid. När Obsidian råkade lägga till turbaserade strider till sitt kritikerhyllade rollspel Pillars of Eternity II under några timmar var det många som som såg till att samla på sig bilder och filmklipp innan stridsmekaniken försvann från spelet igen.

Ett videoklipp uppladdat till Google Drive demonstrerar hur karaktärerna rör sig ett begränsat antal steg för att sedan utföra en stridshandling innan turen sedan går över till nästa karaktär. Förhoppningsvis betyder detta att Obsidian har något i görningen, om inte annat för att ha en anledning att återvända till detta rollspel i världsklass. Om du läser vår recension av Pillars of Eternity II förstår du säkert varför vi känner så.

Jupp, det är D&D 3.5 i datorformat, mycket att hålla reda på, men ack så kul när man får det att fungera. 24/12 Försökte spela om det för ett tag sedan och det är liiiiiite FÖR omständigt. Klicka fram en meny för att ta ett five foot step. Om man gick som vanligt fick man smaka attack of opportunity . 23/12 Mitt favoritspel i genren är Temple of Elemental Evil från Troika. Turbaserade strider liknande vad som fanns där skulle vara toppen. 23/12 Jag hade inte spelat PoE sen det släpptes. Väntade in steam rean och alla DLCs. Döm om min förvåning när jag på ett snyggt sätt kunde välja mellan RTwP och TB gameplay. Gillar inte RTwP men lärt mig acceptera det så jag valde. TB. Det fungerade förvånad... 23/12 Kan man välja vore det ju grymt. Bara det inte blir att turn based är ezy mode och real time är hard mode så som jag fann det med Arcanum. Var så jäääääkla svårt I början ... Sen bytte jag och började äga 23/12 @Luciphear: Håller helt med! 23/12 Om spelet får det läget så köper jag det direkt. :P ÄLSKAR turn-based systemet som i Fallout 1/2 och Divinity. Jag uppskattar RTWP också men jag blir lätt förvirrad och pausar för mycket i onödan, eller för lite, och gör misstag hela tiden så det känns... 23/12 Aldrig riktigt tyckt om de fartfyllda striderna och att man kan pausa var man vill. Jag hade hellre sett att det var mer likt Divinity Original sin 1 & 2 istället. Turbaserade bataljer i dessa spel är mer intressanta, och ärligt, det blir nästan turbase... 23/12 Striderna var en stor anledning till att jag fastnade för BG serien bland annat. Men smak är olika. Att detta skulle komma som ett valbart alternativ har jag inget emot, men jag vill ha det som det är. 23/12 Snälla säg att det här är något som faktiskt dyker upp. Jag förstår inte hur striderna blev det som vi ville ta med oss från gamla Infinity-engine spelen. Den är garbage : | Det är ett turbaserat DnD 3.5 esque system som vi bara kör i realtid. Varför?... 23/12
Skicka en rättelse