Kanske skulle man hållit sig till JRPG i tur och ordning?

Final Fantasy VII Remake avtäcktes på E3 för snart fyra år sedan, och trots att åren går tycks inte något releasedatum finnas vid horisonten. Kanske släpps remaken först 2023?

I en delvis översatt intervju från i somras med levelplaneraren Shinichiro Biwa får vi veta det kanske största skälet till varför spelet dröjer. Skiftet från turordningsstrider till action gör att teamet tvingas skärskåda och bygga om spelets alla banor då realtidsstrider kräver en annan slags rörlighet för både spelarkaraktärer och fiender. Processen låter ganska omständlig och det krävs flera faser, möten och (gissar vi) huvudvärk innan den nygamla miljön får grönt ljus:

Part 1: Interpretation of the locations from the original Final Fantasy VII
Part 2: Planning modifications/additions and alterations to the location, then getting them approved through meetings as well as deciding how much resources are needed.
Part 3: Actually implementing the above, then polishing up the location.

Förmodligen hade det varit mycket enklare för Square Enix att ge oss samma spel men med upphottad grafik. Det tycks dessutom vara vad de flesta fans vill ha snarare än ett actionrollspel.

När nu Tetsuya Nomura är färdig med ett annat evighetsprojekt – Kingdom Hearts III – ska han rikta sitt fulla fokus mot Final Fantasy VII. Kanske ökar det både tempo och skingrar frågetecken?

Förstår att många ungdomar har svårt för turn based nu för tiden, men är det verkligen roligare med strider där man bara trycker på X tills det är över? Själv orkade jag inte spela vidare i FF XV för att striderna var så hjärndöda och spammiga. Minns... 21/01 Mitt tips till alla kära fellow gamers är att inte ha för höga förväntningar på FF7 Remake. Om man inte är tokförtjust i FF13-spelen och FF15. Personligen förväntar jag mig ett nästan helt annat spel än originalet. Samma karaktärer och story, mycket som... 17/01 De flesta gamla JRPG ha åldrats väldigt illa. Att kasta fire på isfiender är typ höjden av strategi många gånger. Sen är det bara grinda lite smått här och var. Samtidigt så är nya ofta för omständiga. Alla hjältar har en dold stat ,och om man i strider... 16/01 Hehe. :) Perkele. Jag kom inte ihåg vad det rätta ordet var så skrev live action lite snabbt men det är ju skådisar det är tal om då. hehe. 16/01 Jag tycker som gammal räv att SE remake är mer ett "nytt" spel som kanske vara intressant baserat på sina egna meriter. Vill man ren och skär HD glädje tycker jag man ska titta närmare på följande projekt. Även om det i dagsläget bara täcker ca 15% av... 16/01 Just stridssystemet tycker jag var en av de bättre delarna av XV. Magi var ju för det mesta helt värdelöst och rätt bökigt i och med att magi var consumables, men i övrigt tycker jag att det funkade bra och var hyfsat varierat. Jag stör mig dock fortfar... 16/01 Håller med till 100% och tror dessutom att chansen är stor att det händer! 16/01 Jag skulle föredra spelet försenas till nästa generation så man får ordentlig prestanda 16/01 Var väl inget gameplay som visades då. Var ju bara en animerad film eller vad man ska säga. :) Konstigt alla som klagar på stridssystemet i XV, jag tyckte det var bra. Men jag hade hellre haft turbaserat som det var i orginalet eftersom jag är en "gamli... 16/01 Fast ni "unga hippa coola" har ju alla nya spel nuförtiden, när de nu tänker göra en remake på ett av oss gamlingar väldigt uppskattat spel så kan vi väl få ha kvar vår nostalgi i det. Du verkar ha svårt att förstå att man kan vilja ha kvar kärnan i ett... 16/01
Skicka en rättelse