Smörgåsbordet stängt.

Få inte panik nu gott folk, men tydligen har det hittats en bugg i Fallout 76. För en tid sedan skrev folk på Reddit att de hittat ett "Developer room", ett gömt område avsett enbart för utvecklare att testa spelets innehåll och funktioner i. Där finns spelet samtliga vapen och övriga innehåll, så det är kanske inte alldeles bra att vanliga spelare hittat in. Ej heller att de lyckas få ut prylar därifrån och börjat sälja dem över nätet.

Bethesda började relativt snabbt stänga av spelarkonton som upptäckts med fingrarna i dev-burken. Nu har man gjort ett uttalande till Eurogamer, där man säger att avstängningarna motiveras med att det krävs ej tillåten tredjepartsmjukvara för att komma åt rummet. Man uppmanar också de som fått kontot avstängt att kontakta Bethesda för att se om det är aktuellt att häva avstängningen.

We are looking into accounts where players have obtained items by accessing areas of the game that are not intended for the public. These areas are only accessible to PC players that are using 3rd party applications to get into these areas.

In an effort to ensure the integrity of these characters and accounts, these accounts are being temporarily disabled pending further investigation. Players that have accessed these areas and have had their accounts impacted are encouraged to contact our support team.

Bethesda har också vidtagit flera åtgärder för att minska eller stoppa nyttan med att besöka rummen, det ska till exempel vara svårt eller omöjligt att använda de prylar som finns där, skriver Eurogamer. Dev rooms fanns också i Bethesda-spelen Fallout 4 och Skyrim, men eftersom de är singelplayer spelar det ju mindre roll om spelare tar sig in där.

Med en ban-hammare hotfullt dinglande över rummet kanske det blir mindre intressant att smyga sig in. Men man undrar ju lite försiktigt varför säkerheten inte var högre till att börja med...

Kvittar i slutänden, båda blir permabannade direkt efter endå på båda spelen. Även kontona som har tagit emot items från Dev rummet blir bannade. Det dom måste göra nu är att förhindra att fler kommer in där, se vad det är för tredjeparts verktyg dom... 18/01 Nej, men wow's hemliga rum är inte fyllda med items. Fallout 76 är byggt utan permanens just på grund av att de visste att de inte skulle kunna förhindra fusk, det finns inget sätt du kan påverka spelet, och de få sätt du påverkar andra spelare genom... 18/01 Jo, spelet var extremt buggigt i början, så man kan säga att spelet var i beta 1-2 månader efter release. Sen sålde det dåligt i början, så det reades ut på black friday, samma som Battlefield V. Dock så är det inte rea på spelet längre på större spelke... 18/01 Fallout 76 släpptes som ett färdigt spel. Ett early access spel har nästan alltid ett lägre pris som plåster på såren att man måste vänta några år på ett färdigt spel. Nu gick det ju dock att få tag på fallout 76 får ett extremt rabatterat pris bara någ... 18/01 Ju mer som sägs om det här spelet... Jösses. 18/01 Goldeneye på nintendo 64 musik. Inte hört den musiken sen jag sist spelade som 8-åring. 18/01 @newlander, @Barak Där ser man... Dom borde ha haft god tid på sig att upgradera motorn då. Få se om dom lägger mer tid på att uppgradera motorn inför Starfield och nästa Elders Scrolls. Kanske har något med att den gamla motorn var alldeles för gammal... 17/01 Skyrim är också gjord i Creation Engine och det kom 2011 17/01 Skyrim körs på creation engine och utvecklingen av den påbörjades efter Fallout 3. 17/01 Sen att dom väljer creation engine, är för att bethesda ägde inte gamebryo innan. Det var ett annat bolag som utvecklade motorn. Dock så stannade utvecklingen upp och Bethesda bestämde sig för att köpa källkoden till gamebryo för att skapa sin egna moto... 17/01
Skicka en rättelse