Bioware laddar för den öppna demon på fredag.

Det blev en skakig start för den slutna demoversionen av Anthem i helgen. Kort efter att det hela drog igång i fredags kväll kom rapporter om evighetslånga laddningstider, rubber banding (serverlagg som gör att spelarna är i osynk), inloggningsproblem med mera.

Bioware bad snabbt om ursäkt för strulet, och i ett nytt blogginlägg berättar man nu vilka åtgärder som vidtagits när demoversionen släpps för alla på fredag. Kanske viktigast är att man fixat laddbuggen, men också rubber banding och lite annat har setts över.

  • Entitlement bugs

  • Server performance updates to address much of the rubber-banding

  • Fixes for infinite loads and more being investigated

  • Platform bugs to validate Javelin unlocks

  • Client and platform login bugs

Bioware betonar också att man gjort mängder med uppdateringar till fullversionen som inte hinner implementeras i demon. Dels gameplay- och balansreleterade saker, dels stabilitets-, prestanda- och buggfixar. Så här skriver man:

  • Weapons with 0% infusions

  • Weapons with bonus that applies to different Javelins

  • Plot integrity / party gather issues

  • Changes to Javelin unlock behavior

  • Fixes for losing XP at end of some expeditions

  • Performance Improvements

  • Additional stability fixes

  • A Social Hub: The Launch Bay

  • And a few thousand more (literally)…

Den öppna demon, som sannolikt börjar på fredag kväll, blir ett eldprov för Anthem, som ju släpps den 22 februari (15 februari om du prenumererar på EA Access eller Origin Access). Bioware lär hålla alla tummar de kan hitta för en smidig demohelg som gör folk sugna att plocka fram plånboken. För mer svårt strul innebär risk att folk drar öronen åt sig och väntar med köp.

Har du bestämt dig än?

Ja det händer de flesta spel, vilket också är dåligt. Att man inte lär sig av tidigare misstag och fel är inte bara dumt utan riktigt dåligt. Hade kunnat förstå detta om det var ett litet företag med små resurser men ett stort företag har resurser att... 31/01 Man har byggt bilar i många år ändå förekommer fabrikationsfel :) 30/01 Haha ja plus att man knappt kunde spela det, oändliga laddskärmarna måste varit så nära man kan komma att stått utanför spybar och aldrig bli vald 😂 30/01 @Belfry: Så är det ju och det gäller att hitta en bra balans. Är det för billigt kommer folk föredra att grinda ihop det, är det för dyrt kommer folk att avstå från att skippa en del av grinden genom att betala lite, samtidigt vill de ju få in så mycket... 30/01 @trickeh2k: Det vore nog optimalt med kosmetiska kostnader som höll sig kring 10-20 kr. Då handlar det helt plötsligt om mindre summor där det är enkelt att köpa något litet när suget faller på. Kan också tänka mig att de flesta spelare kommer spendera... 30/01 Mja, blir det orimligt grind så tycker jag man är fel ute. Jag kan köpa att vissa saker är mer exklusiva och tar tid att farma ihop, sånt kan tom vara kul. Men om det krävs 4h speltid varje dag i en vecka för att nå något enklare föremål så blir det int... 30/01 Så länge det bara rör sig om kosmetiska saker spelar det ingen större roll. Om det kräver 5 eller 100 timmar för att få en Javelin med fräsiga tribaler och lågor, så får det gott vara så. Det viktigaste är att det aldrig går att köpa fördelar i spelet.... 30/01 Låter ju bra men förklara för mig vad som var VIP i förra "demot"? 29/01 Det är fortfarande bara kosmetiska saker, inget som ger en fördelar. Sen återstår det att se hur mycket grind det blir, men att förvänta sig att man lätt kan tjäna ihop saker tror jag ingen ska räkna med. 29/01 Det är detta som oroar mig: https://i.redd.it/45o406kgaad21.png Bioware svarade på detta: "Hey there! One thing to keep in mind is these don't represent final, stamped for all of eternity pricing. We are iterating on our economy design and balance almos... 29/01
Skicka en rättelse