Bioware drar lärdomar av demoversionen.

Redan innan helgens tidsbegränsade Anthem-demo var över förklarade Bioware att man jobbat fram ett antal ändringar till fullversionen. I helgen gick man mer i detalj in på kommande förändringar, närmare bestämt för kontrollerna och gränssnittet på pc.

Kontrollerna med mus och tangentbord fick en del kritik under demon, något som alltså kommer åtgärdas. Känslighetsreglagen för flygande och simmande med mus utökas rejält. På den visuella sidan kommer man fixa så att motion blur kan dras ner (vilket funkade illa i demon), och man lägger till reglage för hur mycket kameran skakar, detta så att spelarna ska kunna minska risken för åksjuka. Och apropå det: man undersöker möjligheten att lägga till ett FOV-reglage och tillägger att man känner till att detta är något många vill ha. Vilket man kan tycka att de redan borde ha vetat om.

Vissa av ändringarna hinner bli färdiga till smygstarden tden 15 februari, medan andra dröjer till den riktiga releasen den 22:a.

Vad tyckte du om helgens Anthem-demon? Ökade den köpsuget eller blev du skeptisk?

Jag tycker att blur är snyggt, ibland. 04/02 Vilka spel på PC har inte FOV-slider nu för tiden? Konstigt att hoppa det. Samt att inte kunna skriva? Hur ska jag då skälla på efterblivna randoms som vägrar revivea för att dom har noll awareness och kan knappt läsa UI:t? Trash 04/02 Tyckte det var skönt utan den känns som att det skulle bli mindre allmänt hat och om man vill snacka kan man ju använda ingame voice chatt eller extern. 04/02 Chattfunktionen bör tilläggas tycker jag. Det är ganska viktigt ifall man spelar i Squad med random folk. Precis som i spelet Battlefield. 04/02 Skönt att jag inte var den enda som upplevde Motion Blur som störande och att man arbetar med ett reglage för oss som tycker om att skruva ned inställningen. 04/02 Det borde finnas en standard för hur stora saker behöver vara, alternativt justeringsmöjligheter. Gäller främst konsol, där det fortfarande förekommer att text på skärmen är för liten. Jag har en bra 55-tums-tv och sitter några meter ifrån, det måste... 04/02 Gällande FOV är det tydligt att en del utvecklare kör spel med stora skärmar långt in på skrivbordet. All initial QA för PC borde ske på en 27" på rimligt normalavstånd när FOV ska sättas. För Anthem fick jag flytta tillbaka skärmen 30cm, vilket iställe... 04/02 Nej för att de har ju inte ens lyckats implementera en FOV-slider i spelet, det som är så störigt. Känns som att det är låst på typ 60-65. 04/02 Det var ett mycket bra svar jag håller med, tack. Jag förstår alldeles utmärkt, känns bara onödigt i tredje persons shooter att man ska behöva göra bilden ännu större. Jag har iaf aldrig haft det behovet i tredje person shooter. edit. ang din fina bild,... 04/02 @Dudinkalv: Noterat. Jag hade faktiskt inga problem när man var ute i tredjeperson, men i Fort Tarsis var det ju cyklopvy. 04/02
Skicka en rättelse