Skulle ge subtila förbättringar, spår programmerare.

Star Citizen är inte spelet som dragit sig för att lägga till nya features under utvecklingens gång. Så givetvis har frågan om ray-tracing kommit upp på bordet, nyligen i spelets forum där en person frågade om RTX-stöd skulle kunna göra Star Citizen snyggare och förenkla utvecklingen.

Kort svar: nej. Grafikprogrammeraren Ben Parry på CIG säger tvärtom att RTX-användning förmodligen skulle ge utvecklarna "massiv huvudvärk" och ta massor av tid. För det skulle vi få subtila förbättringar av utseeendet och prestandan – om man fick till det rätt, vill säga.

Not in the slightest. I expect, if we use it, it'll be a massive headache and time-sink but might give us some subtle improvements in looks or performance if we get it right.

Huvudvärken skulle komma från det faktum att RTX-stöd skulle behöva vara en extra funktion, framtagen enbart för en tillverkares grafikkort, säger Parry i en kommentar.

The added headache is that whatever we offered would have to be an "as well" feature rather than an "instead", developing a feature for a single manufacturer's top-end cards means also maintaining feature parity for everyone else's hardware.

Därmed inte sagt att RTX-stöd är ute ur bilden för Star Citizen. Men det är inte på gång nu vad det verkar. Vilket kan vara klokt – CIG har ju ett par andra saker att göra klart.

Känns som att det "spelet" aldrig kommer bli klart. Förutan då när folk slutar ge dom pengar. Och när det händer kommer dom släppa en katastrofal "spel" bara för att säga att dom är Klara. Hoppas att jag har fel dock. 19/02 Frågan är vad som blir klart först Olkiluoto 3 (https://sv.wikipedia.org/wiki/Olkiluoto_kärnkraftverk#Olkiluoto_3_-_Första_EPR_reaktorn), den första EPR reaktorn, som började byggas 2005, eller Star Citizen... Eller kanske man skall fråga sig vilken av... 18/02 Vi kommer hunnit bygga ut infrastrukturen för kärnkraft generation 5 innan Star Citizens får ett releasedatum. 18/02 Ser ut som rätt prioriterat. Låter klokt att de fokuserar på aktuella roadmapen och fixar klart allt som är planerat där i första hand. Nya features inklusive icke-kritiska grejer som innebär "massiv huvudvärk" kan man ta itu med senare. 18/02 ...och det blir jobbigt på deras redan kosmiskt stora huvudvärk: Star Citizen. Pun intended. 18/02 Nvidia själva påpekade att raytracing var ämnat för singleplayer då det drar ner prestandan för mycket. Förstår att man vill implementera även i multiplayer men känns som att det behövs några generationer innan man kan köra competetive. 18/02 Spelet har varit under utveckling sedan 2012 då de började med en studio som hade ca 10 medlemmar om jag minns rätt. Allt eftersom så har de utökat antalet folk och studios som de har runt om i världen och de söker fortfarande massor med folk. De har... 18/02 Känns nog onödigt att implementera då bara nån procent (troligtvis) bara kan/kommer nyttja funktionen. 18/02 Under ungefär 98% av utvecklings-tiden befinner sig ett spel i antingen prealpha- eller alpha-fasen. "Beta" är när spelet är 100% färdigt i grunden och det enda som återstår är polering, balansering, och diverse extrafunktioner. Så StarCitizens beta-fas... 18/02 Risken finns väl att de medför andra problem antar jag och eftersom spelet aldrig verkar komma någon vart kanske det är lika bra att låta det bero. Annars blir det väl något annat de klagar på. Nu verkar iofs SC-fans tycka att det är helt okey att spele... 18/02
Skicka en rättelse