Bättre fordonsfysik, baser och nya vapen står bland annat på menyn.

På allmän begäran har utvecklarna bakom survival-titeln SCUM delat med sig av planerna för spelet framöver. Detta säger man sig göra trots att sådan transparens i spelvärlden sällan blir lyckad, men eftersom man vill engagera communityn.

Tidsplanen ifråga ska gälla de kommande tre månaderna, men som alltid är förseningar och ändringar givetvis en möjlighet. Så vad kommer man då att bjuda på? Bland annat planerar man att uppgradera fordonsfysiken, som de i dagsläget beskriver som "väldigt rudimentär". Detta inkluderar bland annat att ändra bilens tyngdpunkt baserat på hur många som sitter i, såväl som ett mer realistiskt skadesystem. Detta kommer även med en ny uppgraderingsbar färdighet för framförande av fordon.

Spelare kan även se fram emot basbyggande, om än i något enkelt utförande till att börja med. Spelare som tampats med inventory-systemet kan även glädjas åt att detta kommer uppgradera både utseende- och funktionsmässigt, så att man bland annat får förmågan att stapla och rotera föremål.

Innehållsmässigt kommer man introducera fler vapen och färdigheter, och man ska även lägga till både uppdrag och en guide för nya spelare.

Lirar du SCUM och vad tycker du i så fall?

Skicka en rättelse