Maffia-simulatorn i 16 bitar väljer bort Steam.

Utvecklarna av Retro City Rampage har slutit avtal med Epic om att göra deras nästa release, Shakedown: Hawaii, exklusivt för deras nystartade affärsplattform. Så om du planerat att lira deras 16-bitarsflörtiga actionspel med maffia-smak på pc (det släpps också till konsoler) behöver du helt enkelt ta ställning till huruvida ytterligare en ikon får plats i ditt liv.

Enligt den officiella beskrivningen blandar Shakedown: Hawaii tycoon-element med mindre konventionella metoder, såsom att slå sönder butiker för beskyddspengar eller att helt enkelt skjuta sönder fastigheter som står i vägen. Tänk dig en vidareutveckling klassiska Pizza Tycoon, fast med mindre pizza och mer italiensk företagsanda. Enligt vår officiella ståndpunkt ser det riktigt kul ut.

Tack till Devan för detta #nyhetstips!
När jag sa 17% så var det en felberäkning från min sida. Med API så menar jag Steamworks (https://partner.steamgames.com/doc/sdk/api) som knyter samman alla funktioner, och jag betalar jag gärna om det innebär ett fungerande system. Epics servrar är en... 08/03 Handlar inte bara om det. Så länge Epic fortsätter med att tvinga sig in på marknaden genom att köpa exklusivitet kommer jag aldrig använda deras butik. Dom betalar utvecklare/utgivare extra för att frånta oss kunder valet att köpa spelet var vi vill... 08/03 När sa jag att jag jobbar på en svensk studio? Uppskattar att du undvek alla andra punkter också så vi äntligen kan lägga ner denna "diskussionen". 08/03 Kan ni fortsätta diskutera i god ton eller måste jag börja moderera tråden? 08/03 Det enda svenska indiespelet jag kan hitta i Epic Store är Satisfactory (ganska liten butik), och är det där du jobbar så förstår jag varför du hyllar Epic och deras affärsmodell med tanke på den feta checken ni måste ha fått för att överge Steam. 08/03 Epic tar 12%. Är din produkt utvecklad i Unreal Engine så slipper du även betala standard 5% royalty-avgiften vilket återigen är ett extremt plus för mindre utvecklare. När har jag sagt att jag inte har använt Epic store? Våran studio har produkter på... 07/03 Epic tar ut 17% royalties jämfört med Steams 30%. Det finns alltså gott om utrymme för att ha ett lägre pris på Epic. Istället för att köpa exklusivitet så kan Epic hålla sig till lägre royalties, med kravet att utvecklarna garanterar ett lägre pris på... 07/03 Ja, för att stärka sitt eget varumärke så är det rimligt att man lockar med något som andra inte kan erbjuda. Det finns inget som hindrar dig eller andra personer att använda dom tjänsterna heller förutom eran egen envishet. Hur hade du tänkt att det... 07/03 Hur menar du med spelmotorerna? Det finns väl inget spärr för dessa hos Valve? 07/03 Det finns en anledning varför utvecklare går nu till Epic. Epic tar 12% av försäljningen vilket är en bra deal för många. Steam/Valve tar 30%. Dessutom kan du göra dina spel oberoende vilken motor du väljer att använda: Cryenginr, lumberyard, Unity3D... 06/03
Skicka en rättelse