Förändringar sker under utvecklingens gång, menar Ben Irving.

"Vad hände med alla de här sakerna?" En Reddit-användare delar en skärmdump med en rad Anthem-inslag som synts i olika filmer, men som saknades när spelet nyligen släpptes. Man pekar bland annat ut spektakulära effekter i världen, mer dynamiska sätt för scars att kliva in på scenen (istället för portaler) och levande animationer snarare än laddningsskärmar. Bland annat. Det är vart och ett kanske inte gamechangers, men likväl sådana som synts i trailers.

Ben Irving, lead producer för Anthem, hävdar att det inte rör sig om lögner från Biowares sida. Snarare tvärtom. Man har varit transparenta men ibland ändrar sig saker under arbetets gång.

To elaborate – game development is full of change. There are a million reasons why you set out with an idea and it evolves over time. This is common in every game. We shared as much as we could. Some things change. So the cost of transparency is that some things we said become not true, not because someone was dishonest but because it changed over the course of development.

Anthem har det sämsta betygssnittet i Biowares historia – ja, lägre än i fallet Mass Effect: Andromeda – och det återstår att se hur Bioware kommer gå vidare. Ben Irving har tidigare berättat för FZ att det finns en tydlig plan för de tre första månaderna, men att man därefter vill "vara flexibla och anpassa oss efter spelarna". Spelarna verkar kort sagt inte helt nöjda.

Ser inte identiska ut, men alla ingredienser är där, inget är borttaget. Try again. 07/03 Det är ju bevisligen okej på Mc Donalds eller Burger King... Vilka av deras burgare liknar ens de som syns i reklamen eller på Affisherna/Menyn? 07/03 Så om en person beställer en pizza efter att denne sett en sexig bild på en meny, men pizzabagaren skär bort 50% under gräddningen och säger att han/hon/hen/den/det bara ändrade lite, då är det alltså okej? 07/03 Alltså båda "demo" var ju tidsbegränsade samt grävde Origin premium/pre-order så knappast vad man kan kalla praktiska demon. Förövrigt så kan dom ju kanske INTE visa upp saker som dom inte är säkra kommer hamna i spelet. Om det är en "ingame trailer"... 07/03 Dom använde redan frostbite i trailern. Den både har ikonen innan och ser ut som den använder frostbite. 07/03 Tycker det är värre. Watch Dogs såg sämre ut när det släpptes men verkade inte som något innehåll plockats ut och KZ2 såg i slutändan mycket bättre ut än 2005 trailern. 07/03 Vart fick du luft ifrån 07/03 Mm precis. Allt som visades i trailern till Anthem stämde väl upp till då dom blev tvungna att byta motor, dom hade väl kommit en bra bit på vägen med spelet men så måste dom i princip börja om, utan någon som helst hjälp från varken EA eller Dice. Om... 07/03 @Vician: Jag får faktiskt hålla med dig, i varje fall i Biowares fall. De klagade på Frostbite redan i samband med DA:3, då motorn helt enkelt inte är byggd för den sortens spel Bioware gör. Visst blir spelen blir skitsnygga i Frostbite motorn, men som... 07/03 @Mirage: Peter Molyneux är ju spelvärldens svar på Bagdad Bob, som någon länkade en fin bild på i kommentars fältet. Kan ingen som är bättre än mina totalt obefintliga Photoshop kunskaper göra en mashup/meme på dem båda? Borde passa bra att använda när... 07/03
Skicka en rättelse