Bioware kommenterar: "Så här ska det inte vara, det är något som inte stämmer..."

Uppdatering: Bioware bekräftar i ett Reddit-inlägg uppgiften, och att det rör sig om en bugg som man är i färd med att laga.

Card

Ursprunglig nyhet: Den senaste tiden har Anthem-rubrikerna handlat om att spelet har det lägsta betygssnittet i Biowares historia, om trailerinslag som försvunnit, krashade PS4:or, om youtubers som pressats att plocka ner kritiska videor och om loot som ska förändras efter kritik från spelarna.

På tal om loot: behöver du den ens när level 1-vapen är starkare än endgame-dito?

I en loot-shooter är detta förstås väldigt märkligt, men detta är just vad redditor-användaren YeetLordSupreme upptäckt. Han lekte runt med sin arsenal och insåg att ett gevär av level 45-masterwork-klass hade ihjäl en scar med sex kulor. Och level 1-vapnet? Fyra.

That's right. 4 bullets!!! Not 4x as many. Literally 4 rounds. Our level 1 rifle is somehow more effective than our level 45 masterwork, despite what our damage pop-ups are telling us.

Han (och andra) har testat med andra vapen och mot olika fiender och upptäckt varje gång att hans gevär à la level 1 är det mest effektiva vapnet. Är det en bugg, eller är det balansproblem?

En bugg, om du frågar Anthems community manager Andrew Johnson som säger:

Hey everyone – Thanks for the feedback on this. I have confirmed with the team that this is in fact a bug related specifically to the default items on a loadout in combination with higher level gear you have equipped. It’s not functioning as intended and the team is working on it for an upcoming fix.

Innan dess hade technical director Brenon holmes antytt att det kunde röra sig om scaling-systemet som på något sätt felade: "This is not intended, something ain't right there..."
Klart är att det är ännu en dag, och ännu en trist Anthem-rubrik. När vänder det?

Tack till Mortaigne för detta #nyhetstips!
Men herregud, så bara för att Bungie gjorde bort sig både en och två gånger så ska man inte få kunna vara missnöjd och kritisk mot hur Anthem skötts? Skitsnack är det definitivt inte, det enda som är tråkigt är folk som tar varje tillfälle i akt och skr... 11/03 Som flera liknande spel tycker jag personligen om levlandet upp till maxgräns. Sen håller jag med om att det bara är nötande och det kanske inte passar alla men tyckte som sagt "SP" delen levererade. 11/03 Det var egentligen inget speciellt gameplay mässigt som fick mig att sluta, kan inte riktigt sätta fingret på vad som fick det att inte vara tilltalande, förmodligen generell grind. 11/03 @KeyserSoze: Beklagar :( 11/03 Beror nog på vem du frågar, vill minnas att jag spelade det 3 timmar innan jag slutade. 10/03 Håller med, problemet är väl att de släppt spelet till fullpris i det skicket som det är. Dock, är ganska mycket skriverier om det spelet och man letar fel ganska övernitiskt. visst, bra att någon upptäckte buggen (som det verkar vara) så de kan åtgärda... 07/03 Den infon brukar vara ganska tydlig med stats på vapnen. Och varför vill man veta det ?:) 07/03 Det är väl klart man ska gnälla, annars så händer inget. 07/03 NU FÅR DET VARA NOG!! Ni är ju fan inte kloka hur fan var inte TD1 och Destiny 1 och 2 i början riktiga jävla skit spel var det men men. man glömmer visst jävligt fort sluta och hacka på Anthem nu och ge det en chans att fixa till detta och till Fredrik... 07/03 Tja detta är väl en av många (väldigt många) anledningar till att man har ett character sheet i sitt rpg... 07/03
Skicka en rättelse