Lugn, du kommer kunna äga med Wingman och Peacekeeper i alla fall.

Efter en dryg månad i det fria har Respawn implementerat den första vapenbalanseringen i Apex Legends och inte helt otippat är det Wingman och Peacekeeper som nerfas, om än i ganska mild grad. De båda vapnen blev snabbt favoriter hos spelarna men man sänker bland annat eldgivningshastigheten och gör dem lite mindre vanliga på kartan. Som kompensation kommer energivapen och den tillhörande ammon, som varit smått sällsynt, att bli mer frekventa.

WEAPON ADJUSTMENTS LIVE ON ALL PLATFORMS

Wingman

  • Rate of fire reduced from 3.1 -> 2.6 shots per second.

  • Skullpiercer Headshot damage multiplier reduced from 2.5 -> 2.25

  • Increased base hip fire spread and decreased the rate at which hip fire spread decays (shrinks back down).

Peacekeeper

  • Shotgun Bolt rechamber rate has been reduced for the Peacekeeper only.

  • Level 1 mitigation 10% -> 7.5%

  • Level 2 mitigation 20% -> 13%

  • Level 3 mitigation 25% -> 16%

  • Wingman and Peacekeeper availability has been reduced in all zone tiers.

  • Increased availability of energy weapons & ammo in all zone tiers.

Respawn är väldigt öppna med hur de resonerar kring att patcha ett multiplayerspel där spelare investerat mycket tid att bemästra.

A core philosophy of our development process for Apex Legends is to listen to player feedback, parse through all the data we get from the game, try things, and then playtest them a ton to get them just right. And… repeat. The goal is to ship polished, closer to the mark updates than if we got things out rapidly and iterated in the live environment. We know y'all are putting a ton of time into the game and mastering every nuance (like Wraith portalling people off cliffs for the final kill lolz). Our goal is to make less frequent, better tested, higher impact changes, so it minimizes the effects on your time spent mastering a particular mechanic, weapon, character, etc. You shouldn't have to read our patch notes every few days just to keep up with how characters and weapons now work.

Läs hela uppdateringsinlägget på Reddit.

Sänk ADS move speed och ta bort eller minska mängden skott med ett extended mag(det är en revolver trots allt). Sniper rifles bör också få lite uppmärksamhet då en wingman ofta gör ett bättre jobb. :l 08/03 Meninglös nerf på WIngman. De behöver nerfa ADS med Wingman, tex Wraith eller Bangalore med Wingman livsfarliga, pga movement speed är samma som med eller utan ADS. "You actually move at full walking speed while ADSing with the Wingman, it has no moveme... 08/03 @Luciphear: Instämmer helt... Fullständigt tandlös nerf det där. Gjorde verkligen ingen skillnad överhuvudtaget. 07/03 :) 07/03 Första matchen med patchen och fick en vinst med en Wingman. Känner inte av ändringarna... :D (Vill bara notera att jag hittade faktiskt inte ett enda vapen utom Havoc och Wingman under hela rundan med de jag spelade. Vi hade vidrigt dålig tur när det... 07/03 Edit* Blah, fel spel. 07/03 #nerfmozambique 07/03 Respawn <3 Blir galen varje gång man möter någon med wingman som spammar ett par skott så är man död. Har vägrat spela med det vapnet 07/03 Genomgång av nätverksprestanda hos de populäraste BR-spelen: https://youtu.be/WMr8PTjMNvY Apex ligger efter Fortnite och PUBG, som du säger hoppas man det är något de jobbar på. Har själv inte upplevt lika mycket lagg/desync i Apex som i PUBG... Vet int... 07/03 Inte förrän de putsat på nätkoden, ca 160ms fördröjning mellan två klienter i strid. Snabbar TTK/TTD kommer göra det till en mycket sämre upplevelse i så fall. Dessutom är det bara 20 ticks / sekund på servrarna, BFV har snabb TTK kör på 60 ticks och... 07/03
Skicka en rättelse