Vi vill leva våra liv med RTX ON!

Finska Remedy har släppt en ny trailer från Control, deras första spel sedan det svalt mottagna Quantum Break från 2016. Denna gång är det inte skumma miljöer som står i fokus utan hur dessa ljussätts med strålspårning (RTX ON!) eller inte (RTX OFF!). Visst vill man leva hela sitt liv med strålspårning aktiverat?

Here's a brand new look at a work-in-progress real-time ray tracing demo of Control, running on the PC and powered by GeForce RTX. The demo showcases examples of real-time ray tracing such as Ray Traced Indirect Diffuse, Ray Traced Indirect Specular and Ray Traced Contact Shadows.

Control blir deras första spel att släppas på på Playstation sedan det andra Max Payne för sisådär 16 år sedan. Detta ges ges ut av 505 Games, någon gång i år. Men om du redan nu vill köra RTX ON! utöver Metro och Battlefield fick Shadow of the Tomb Raider precis en patch som implementerade stöd för Nvidias strålspårning.

"Absolut, men det är inget som man direkt tänker på eller hinner fundera på när det är snabba rörelser och action." Du nedvärderar ljussättning som något man inte tänker på när det är snabba rörelser och action. Hur annars skulle man tolka det du skrev?... 21/03 Håller med, jag kommer inte att bry mig det minsta om RTX för tillfället iaf, inte nog med Wow-faktor för att rättfärdiga priset. 21/03 Visst blir det påtagligt om man har på- och avbilder som växlar snabbt - saken är den att man inte ens hade tänkt på det annars. Har inte spelat med RTX så svårt att säga något där, men har sett antal videos från spel med RTX-stöd och, ja - det ser bätt... 20/03 Av någon anledning får det här spelet mig att tänka på Free Radical's Second Sight. 20/03 Spelade nyligen genom Mirror's Edge Catalyst och det är nog fan ett spel som hade kunnat använda raytraced-reflektioner något rejält. 19/03 Nej jag förstår att det inte är något för gemene man, men det var precis samma sak med shaders, det fanns ingen anledning till varför en vanlig person skulle gå och köpa det senaste grafikkortet bara för att ha enkla shaders. Nu är en värld utan shaders... 19/03 Trodde det var SW med alla force krafter först. 19/03 Räcker med att spela ett för att bli frälst. Ditt argument är som att säga att du inte märker av traditionell ljussättning heller. Varför ens sträva efter bättre ljussättning som GI då? Det sätter hela tonen för spelets atmosfär och det var hur grymt... 19/03 @eld Visst är det mysigt med raytracing, men realistisk sett kommer gemene kund inte bry sig om det på samma sätt som vi grafiknördar gör. Screenspace- och post processing-effekter är tillräckligt bra i nuläget. Grafik överlag är tillräckligt bra idag.... 19/03 RTX-off är spelet som de jobbat med i flera år. Det absolut bästa man kan komma med utan raytracing. RTX innebär riktiga skuggor, ljus som studsar som de ska i verkligheten, hörn och hålor som blir mörkare för att mindre ljus tar sig in dit, material... 19/03
Skicka en rättelse