Obs, ej ett skämt.

Jodå, Bethesda kommer till E3 i sommar. Men man gör det utan två av sina tyngsta namn – varken Starfield eller The Elder Scrolls VI kommer visas upp. Det dystra beskedet gav Todd Howard under en stream vid PAX-mässan i helgen, skriver bland andra Neowin.

Before everyone asks, please be patient. It’s going to be a long time. It’s not something we are going to be talking about at E3, either of those games, this year.

Egentligen visste vi redan att både Starfield och framförallt The Elder Scrolls VI ligger ett par år bort i tiden, och att Bethesda låter spelen ta sin tid känner vi också alla till. Så... ja, vi får nöja oss med andra spel i företagets stall. Exempelvis Doom Eternal, Wolfenstein: Youngblood och VR-sidospåret Cyberpilot.

Bethesdas E3-event äger rum klockan halv tre på morgonen måndag den 10 juni. Vilket inte hindrar FZ från att täcka eventet live. Det gör vi förstås med alla presskonferenser under E3.

Todd Howard 2018 “For Fallout 76 we have changed a lot. The game uses a new renderer, a new lighting system and a new system for the landscape generation. For Starfield even more of it changes. And for The Elder Scrolls 6, out there on the horizon even... 02/04 Jag har fullt förtroende för BGS, jag har inte en sån hybris att jag tror att jag vet mer än dom när det gäller att göra Open World-spel i världsklass. In Todd Howard I trust. 01/04 Nu kanske jag är ute o cyklar, men Creation engine är väl "moderniserad" version av Gamebryo? (Oblivion, Morrowind). Stenåldern ringde och ville ha tillbaka..... 01/04 Lite överraskad över avsaknad på Starfield faktiskt. Men vem vet, de kanske slänger ut ett Fallout 5 så länge istället😉 01/04 No shit Elder scrolls är bekräftat att enbart vara i pre production. 01/04 Fått höra rykten om att de håller på att verkligen denna gång uppgradera creation engine på "riktigt" vad nu menas med det vet jag inte. Hoppas på bättre tekniskt underhåll överlag vilket är det som saknats mest i Bethspelen sedan 2002. 01/04 Ser ingen annan anledning till varför det skulle dröja så pass länge. Hade TES6 använt Creation Engine så hade vi nog sett TES6 i stället för Fallout 76. Skyrim släpptes för 8 år sedan, och så lång tid har det aldrig gått mellan två TES-spel. Bethesda... 01/04 Skulle bli katastrof! Glöm inte att Bethesda måste lära sig den nya motorn också, förutom att de någorlunda buggfritt ska porta över de spelsystem de vill behålla från Creation Engine. Kolla bara på hur buggfritt Mass Effect: Andromeda var. Nej, skulle... 01/04 Jag vet men jag hoppas man inser sitt misstag i tid och byter motor, dock är jag rädd för att man kommit för långt i utvecklingen för det 😢 01/04 Hittar inte videoklippet nu, men det senaste jag hört om detta (från Todd Howard) är att Bethesda uppdaterar sin spelmotor för Starfield. TES VI kommer i sin tur att använda version 2. 01/04
Skicka en rättelse