Målet: Inga game over-skärmar, förutom om spelarkaraktären dör.

I en intervju med tyska spelsajten Gamestars podd berättar en av CD Projekt Reds uppdragsdesigners, Philipp Weber, att man siktar på att göra quest-strukturen i Cyberpunk 2077 så fri som möjligt. Genom att fråga sig vad det mest korkade en spelare kan komma att göra är, försöker man enligt Gamestar uppnå situationer där misslyckade uppdrag inte innebär game over, utan istället låser upp konsekvenser som visar sig senare i spelet.

Även om spelaren väljer att helt strunta i ett uppdrag, kommer det att få konsekvenser. De enda gångerna game over kommer att synas på skärmen, är när spelarkaraktären dör.

Högflygande planer såklart, som kan vara svåra att infria. Och ja, vad är det mest korkade vi kommer att göra när Cyberpunk 2077 äntligen släpps?

CD Projekt kommer att närvara på årets E3-mässa, och de har själva sagt att det blir den viktigaste för företaget hittills. Exakt vad det innebär (Releasedatum? Utannonsering av ytterligare ett AAA-spel?) får vi se i juni. FZ kommer såklart att följa alla händelser i Los Angeles med falkögon.

Skicka en rättelse