Betryggande efter Bioware-strulet med spelmotorn.

När Kotaku publicerade sin milslånga artikel kring den struliga utvecklingen av Anthem fick Frostbite, motorn som används i merparten av Electronic Arts spel sedan ett par år tillbaka, en rejäl känga. Källor sa att det saknades relevanta verktyg och att tekniken var dåligt anpassad för stora öppna onlinevärldar. Därfär känns det nu ganska betryggande att Star Wars - Jedi: Fallen Order inte drivs koden som från början skrevs för Battlefield.

Det finns inget officiellt uttalande kring spelmotorn men Jason Schrier (som skrev ovan nämnda Anthem-artikel) säger sig vara säker på sin sak: det är Unreal Engine som används för spelet. Vilket ändå innebär ett teknikbyte för Respawn Entertainment som sedan det första Titanfall använt en modifierad Source-motor, vilken även ligger till grund för aktuella Apex Legends.

Imorgon kväll ska vi få en första glimt av spelet på Star Wars Celebration så håll utkik på sajten!

Skicka en rättelse