Du kommer behöva tänka taktiskt och metodiskt för att klara av spelets bossar.

Detaljerna kring Jedi: Fallen Order fortsätter att sippra ut från nu avslutade Star Wars Celebration, bland annat från intervjuer med spelets chefsdesigner Stig Asmussen. Vi fick ju inte se något gameplay i den första trailern men under panelen beskrev han ljussabelstriderna som en kärnkomponent och de ska upplevas som "eftertänksamma", en kommentar som sajten Press Start bad honom utveckla.

It means you really have to understand not only the enemy that you’re going up against, but the group of enemies, and they each have their own strengths, and they each have their own weaknesses. You have to figure out what tools that you have in your skill set to best take them down.

Asmussen drar också paralleller till Zelda där du låser upp olika förmågor genom spelets gång som kan hjälpa dig att besegra fiender på olika sätt. Samtidigt måste Respawn hålla sig inom ramarna för vad som är Star Wars och kan inte hitta på fiender hursomhelst. Han bekräftar dock att det kommer att finnas bossar i Jedi: Fallen order.

Purge Troopers kommer att erbjuda tuffare motstånd än vanliga fotsoldater

Det har också cirkulerat rykten kring att spelet inspirerats tung av From Softwares framgångar med utmanande spel och Asmussen menar att det såklart är svårt att göra ett närstridsfokuserat spel idag som inte jämförs med Souls-tilarna. Han är dock tydlig med att Jedi: Fallen Order ska vara enkelt att komma in i men ändå erbjuda ett djup.

But, I still think there’s a layer of depth within the combat, and how you use the Force powers to take down enemies more efficiently. As you grow, those that are keen, will recognize that there’s different things that, maybe tells that enemies give, that allow you to open them up, and take them down a little bit faster.

Vilket Star Wars-spel har egentligen haft bäst ljussabelhantering?

För mig kändes dark souls serien som demon souls med ny content. Kan kallas generiskt, men det är ju inte dåliga spel och demon souls var inte dåligt heller tycker inte jag. Sen är det faktiskt så också att svin många vapen modeller, rustningar och fien... 18/04 Nu är du också ute och cyklar :) Hur roligt ett spel är beror ju helt och hållet på hur intresserad du är av det. Det är helt subjektivt. Precis som att man tycker att NPC:er ser generiska ut. Detsamma gäller för hur dåligt eller bra ett spel är... Finn... 17/04 Och det är ju självklart. Allt handlar ju om smaksak osv. Dock när man börjar prata om att saker är generiska i ett spel när det ordagrant inte är det så är man ute och cyklar lite. Fint väder iofs så inget mycket att klaga på där. 17/04 Jag kan tycka att Fifa är ett tråkigt och dåligt spel men det gör det inte sant för det. 17/04 @Newklear: Alla har inte ögon för sådant där. Lugna puckar! 16/04 Alright, jag ser fortfarande inte vad det är som står ut och är så unikt i deras utförande, men det är som sagt subjektivt och det var inte heller det som var mitt problem med spelet. Nej..... :P 16/04 @Newklear: Jag hade inga exempel på rak arm just då. Satt och höll på med annat arbete, men senare så hade jag tid att dubbelkolla och ge några exempel. Gällande ordet generisk, jag kan ha fel, men det jag kollat upp på nätet och i egen ordbok så betyde... 16/04 Ja, det krävs. Jag skrev aldrig att det inte krävdes. Ja, det gör jag, men det var inte vad du skrev. Bossar är NPC:er. Så från att inte kunna hitta några exempel alls, till att kunna dra paralleller till tre mainstreamspel, och fortfarande tycker du... 16/04 Så ska vi förvänta oss att det är enbart för Casuals? 16/04 Fast nu sa du ju NPC:er. Både dem och bossarna är rätt så unika i sitt utseende om ju jämför med många spel där ute. Det enda jag kan tänka mig kommer nära på rak arm iaf när det kommer till hur bisarrt de kan se ut är Dead Space, Resident Evil och The... 16/04
Skicka en rättelse