En hemlig finansiär möjliggör ett fullvärdigt släpp.

Human Head Studios håller på att utveckla vikingaspelet Rune 2 (tidigare känt som Rune: Ragnarok och bara Rune), och nu meddelar man via Twitter att man kommer hoppa över det planerade Early Access-stadiet eftersom man säkrat ytterligare finansiering från en okänd källa (Epic, är det du?). Nu är istället planen att göra ett fullvärdigt släpp någon gång i år, för att sedan börja släppa mer innehåll till spelet. Man utlovar ett mer exakt releasedatum inom kort.

I Rune 2 är världens undergång här, och inte ens asagudarna själva kan stå emot. Det faller istället på människan att sätta hårt mot hårt i kampen mot jättar och allehanda monster.

Rune 2 är ett action-RPG med inslag av survival som utspelar sig i en öppen spelvärld. Vill man inte spela ensam kan man ansluta sig till andra för både PVE och PVP.

Hellre EA, OM dom låter utvecklarna göra sitt spel utan sina giftiga fingrar i smeten, än kinesiska staten som finns med på ett hörn. Skulle du säga samma sak om Putin var med på ett hörn? För det är nästan samma sak 23/04 Verkar intressant. Får hålla tummarna för att det inte är Epic även fast det känns ganska troligt. Så länge Epic har starka kopplingar till Kinesiska staten så blir det no buy från min del. Tror att Epic i slutändan blir en dålig affär för utvecklare... 23/04 :((((( 23/04 Det kan jag förstå och uppskatta, men jag måste nog säga att det ser mer ofärdigt ut än att det kommer se ut såhär. Det ser ut som att dom saknar ett lager av atmosfär som dom kommer behöva lägga till innan release. 23/04 Ser ut som ett spel från 90 talet hehehe. 23/04 @Hipshot: Det saknar modern avmätt finess i det visuella, det ser ärligt och grovhugget ut. 22/04 @Hipshot: Jag syftar absolut på grafiken; en sorts skön retrokänsla kittlar ut i fingrarna. 22/04 Ser okej ut, hoppas dom lyckas för ettan var en favorit när man var liten :) 22/04 Vad är det som ser så omodernt ut? Grafiken eller? Annars är det väl som alla andra spel, hel eller -halv-openworld, man ser waypoints genom hela världen, man hittar material och föremål som man trycker in i sin väska och sedan kan man crafta saker, man... 22/04 Det är nog lika bra annars blir ju inga spel färdiga. Särskilt då "användarna" sällan har en gemensam idé, utan mest bara gnäller på allt 22/04
Skicka en rättelse