Vi fick bara se en bråkdel.

På förra årets E3-mässa visade CD Projekt upp Cyberpunk 2077, efter många långa års väntan. Och det var en uppvisning som hette duga: en nästan timslång gameplay-film gav en första inblick i polackernas nästa steg efter tre Witcher-titlar.

Men ett knappt år senare är nu Cyberpunk 2077 ganska annorlunda mot vad vi fick se då. Det berättar Mateusz Tomaszkiewicz, spelets quest director, för spanska Areajugones (översättning av Google). Han säger att man bara visade en bråkdel av spelet under E3 2018, och att saker poleras och förändras löpande.

We are polishing everything and constantly thinking how to make this game more interesting, how to make the gameplay cool and, well, the gameplay we saw last year was basically a small fragment of the game. There was not a clear picture of how the game fits into an open world or how it fits into a larger image of the game. So, there are obviously many things that we have not taught about the game yet, there are things that we are still working on, then I would say that the game is quite different from the gameplay, but as I said, there are still details in which We are currently working.

Förstapersonsperspektivet valdes för att öka inlevelsen, fortsätter Tomaszkiewicz. Just inlevelse har varit ett viktigt mål, och FPS-vyn fångar in spelaren i huvudpersonen, säger han.

Our main objective in this game was to make it as immersive as possible, in the sense that you are more 'you' in the game, since you do not see the character from behind. The second thing is that we do not intend to break this idea at any time. As you could see in the demo, all the dialogues were also in the first person, as well as in the scenes and others. So we are trying to develop it so that it feels very immersive, being you the one that performs all the interactions in this world. Being the engine of what is happening in the game. And the scenes are interactive too, then you have some control of the camera and that kind of thing. All this combines with the feeling of continuity.

Vi får också veta att Vampire: The Masquerade – Bloodlines och ursprungliga Deus Ex är de rollspel som främst inspirerat Tomaszkiewicz. Båda har gett prov på den valfrihet och de val och konsekvenser som kommer vara en stor del av Cyberpunk 2077, säger han.

CD Projekt Red kommer visa Cyberpunk 2077 på E3 i juni i sommar, en visning som man beskrivit som "den viktigaste i företagets historia". FZ finns på plats i Los Angeles och vi rapporterar också direkt hemifrån. Så räkna med tunga intryck från vad det nu är polackerna kokat ihop.

Jag tycker det är kul att höra att ni tycker det blir mer inlevelse med tredjepersonsvy framför förstapersonsvy när jag får mer inlevelse i förstapersonsvy. Men vet typ min fru är tvärtom. Får mig börja fundera på hur det kommer sig. :) Men hoppas att... 24/04 Varför ska man ha character customization om man ändå aldrig kommer se sin karaktär? I gameplayet såg man ju dock V (Vee?) när hon vaknade upp i sin lägenhet, inte första person där inte. 24/04 Hoppas dom försöker skapa lite nytt genom FP perspektivet, framförallt när man skjuter. I förra demot så såg det lite stelt ut. 24/04 vad pratar du om? vad har first person men vuxen och inlevelse och göra? Baldurs Gate ger mig 1000 gånger mer inlevelse och känns oändligt mer vuxet än CS. Det är en smak fråga och finns inget rätt och fel. Själv tycker jag first person är kasst för RPG... 24/04 Galet att varenda tråd om cyberpunk spårar ur i ytterligare en diskussion om förstapersonsvyn. Trodde vi avhandlat denna bit för x år sedan. Jag är riktigt taggad på detta spel. Ge mig nu! 23/04 Coolt. Precis så tänkte jag också. Cyber, tät stadskärnemiljö stil. Typ Tokyo. Påminner om Deus Ex. Förstaperson funkar utmärkt då. Stora vidder helst tredjepers. Ultimat i tredjepers vore MGSs one click fp-aim/look view. 23/04 The Witcher 3 är det bästa spel jag spelat och har aldrig blivit så gripen av ett spel. Tredje person fungerar hur bra som helst i det spelet och jag kände aldrig att det hämmade inlevelsen. Men Human Revolution är också ett fantastiskt bra spel och det... 23/04 Don't you guys play cards? 23/04 Nja, det krävs antagligen fler och mer detaljerade animationer för 1p, 3p animationerna kommer du fortfarande vara tvungen att göra på alla fiender/sidokaraktärer. Sen krävs det högre upplösning på texturer... och mer fokus på detaljer i omgivningen då... 23/04 Nja! Behövs nog inget tvång här. Växla är dubbel upplevelse tycker jag allt. Flyt med på stan i tredjepers, sök genom rummet i förstapers. 23/04
Skicka en rättelse