Vince Zampella är tydlig med sin strategi för spelet och framförallt företagets anställda.

I kölvattnet från rapporten om att de anställda på Epic Games haft väldigt tuffa arbetsförhållanden sedan de försökt upprätthålla succén med Fortnite genom att pumpa ut nytt innehåll har Gamesindustry pratat med Respawn-bossen Vince Zampella. Fastän de också blev överrumplade av den stora tillströmningen av spelare var det aldrig snack om att expandera och försöka pressa ut så mycket innehåll som möjligt till Apex Legends.

The thought was ‘hey we kind of have something that’s blowing up here, do we want to start trying to drop more content?’ But I think you look at quality of life for the team. We don’t want to overwork the team, and drop the quality of the assets we’re putting out. We want to try and raise that.

Vidare berättar han att teamet fortfarande utvärderar vad som är bäst för spelet och att saker som den första säsongens längd var en ren gissning. Han erkänner också att innehållet denna gång blev något skralt och det är något man tittar på att förbättra inför nästa säsong, snarare än att försöka lösa det på löpande basis.

@DarkSvenn1002: Fast du skulle _ALDRIG_ spela ett av dom multiplayerspelen idag, trots att dom var bra för sin tid. Har du testat att lira säg battlefield 1942 nuförtiden? :D @CliQue-SinneD: DM4 i quake <3 26/04 Ja men spelen på 80/90talet var så mycket bättre en både fortnite och apex också vill jag minnas😁 26/04 Hahaha ja spela samma bana ja, inte titta på :D Men visst finns några fler spel att välja på idag o.O 26/04 Ähh.. skit snack! Folk har spelat samma bana om och om igen när det väl kom till Quake.. folk är så bortskämda nu för tiden. ^_^ 25/04 @veckans: Jämför apex legends med säg rainbow six siege. (tycker det är ett ok exempel då dom har i princip samma upplägg) apex battlepass är ju typ som deras season pass. Förutom att det är delat i 4 och kostar en fjärdedel typ. Det _ENDA_ jag anser... 25/04 Det är väldigt tydligt att man måste in med lagar som reglerar detta bättre för tjänster såsom speldesign, där det inte finns något realistiskt slut (sk live service) osv. Det tråkiga är ju att de största marknaderna som är involverade inte bryr sig om... 25/04 Jag sa inte att det var något fel i att köpa streamers till releasen och har heller aldrig klagat på det. Felet ligger i Respawns prioriteringar och slapphänta hantering av Apex Legends. 25/04 Det tragiska i det hela är att Apex största fördel även är dess nackdel: Apex Legends ping-system är fantastiskt men betyder att för varje nytt item så måste de spela in voice-lines för varje legend i spelet, och för varje ny legend i spelet så måste... 25/04 Har länge undrat samma. Viktigaste är väll att spelet är kul och det finns nån att spela med/mot Ffs spelet är gratis vissa har verkligen mage att ställa "krav" :D 25/04 Nej, det är inte alls svårt att definiera. Dom har dels gjort en roadmap som visar när nytt innehåll ska komma, och det är allt för långt emellan för att hålla spelarnas intresse. Dels så ser vi också vad dom nu har släppt på snart 3 månader... vilket... 25/04
Skicka en rättelse