Crysis fortsätter att vara grafikkortens värsta skräck.

Trots att Cryteks actionpangare blir en tween i november fortsätter det att sätta skräck i modern hårdvara. Vår egen Heart of Darkness mäktade med närmare 90 fps i 4K och alla inställningar på högsta men då var det också en groteskt dyr dator. Och skulle din nuvarande dator känna sig lite för kaxig finns det snart möjlighet att göra Crysis ännu mer tungdrivet då det populära shader injection-verktyget Reshade arbetar på ett stöd för Ray Tracing. Och ja, det är rejält krävande.

And of course, ray tracing is a highly intensive task from a computational standpoint, so the performance impact is significant. Because Reshade works on DX9/DX11 titles, there's no access to the Nvidia hardware acceleration if you do have an RTX card, because the implementation there uses DXR under DirectX 12, or the Vulkan API. However, beyond our experiments with Crysis, testing suggests that the biggest improvements to visual quality are likely to come from older games with far less sophisticated lighting, so this new filter should still produce some impressive results on a lot of games, even without top of the line graphics hardware.

Skicka en rättelse