Nya vapen, nya fordon, community-utmaningar och expansioner väntar.

Det är fortfarande några dagar kvar tills Bethesda släpper Rage 2, men på sin webbplats har man redan delat med sig av planerna för resten av 2019. Så här beskriver man schemat:

Med events, community-utmaningar, nya fordon, ytterligare fiender, nya fusk och två stora expansioner är Rage 2:s kalender ganska packad under resten av 2019.

Händelserna börjar direkt efter releasen i maj med community-utmaningar, där man tillsammans får kämpa mot mål varje vecka för att belönas med skins för vapen och dylikt. Man kommer även lägga till ett nytt event i spelet vid namn "Bring the Ruckus". Sedan fortsätter schemat månad för månad med fler events, inklusive ett som presenterar en mech som vi får ratta.

I augusti kommer sedan den första expansionen Rise of the Ghosts, som inkluderar nya story-uppdrag och ytterligare en region att utforska, utöver nya vapen, förmågor och fordon. Den andra expansionen dröjer till november, men där lyser detaljerna med sin frånvaro.

Hur sjukskriven kommer du vara på tisdag?

Nej detta är inte ett Borderlands spel som någon annan säkert redan skrivit ovanför. Detta spel har många olikheter från Borderlands. Bla avsaknaden nu iaf av co-op och man lootar inte vapen heller. En singel player upplevelse i första hand. Mer för mig... 13/05 så det e lite som borderlands fast snyggt.? 12/05 Folk vill nog gärna vill ha spelet detta århundradet. (Star Citizen) Allt är ju inte gratis heller, släpper man ett spel med bra och mycket content så har jag inga problem att hosta upp en slant extra till en expansion. 12/05 Precis, inte dag 1 dlcs vi snackar om här heller. Annars hamnar man en loop som star Citizen som bara lägga på mer o mer grejer. 12/05 Så det kommer bli typ en "Game as a service / GaaS" titel? Då dissar jag nog spelet 12/05 Hoppas att din känsla är rätt, spelet är ju inte släppt än=) Avalanche har ju bara en "ok" track record nu med, så man får väl hoppas på bra reviews. Själv så väntar jag nog in GOTY versionen, känner inte något behov av att spela detta nu, det är ju int... 12/05 För mig så känns det som om dom gjorde rätt. Och att spelet redan är ett helt spel+ att detta bara är extra extra. Inte som No man sky fallout 76 destiny och Anthem alltså. Utan ett riktigt släpp som Monster hunter world tex. 12/05 @SkogsTrollet: Nja, vad jag menar är att den stora mängden av utvecklare troligen var klara långt tidigare i en sådan här stor produktion. Du går ju inte från 100% arbetskraft till 0% på en dag medans spelet skickas runt lite under en månad. Dom enda... 12/05 Absolut, är inte emot DLC som koncept, även om jag nästan aldrig köper DLC. Känslan är bara att DLC kommer närmare o närmare släppet av originalspelet. Det är egentligen bara ett problem när originalspelet känns ofullständigt. Men vi vet ju inte hur Rag... 12/05 Men spelet gick guld den 2a maj enligt utvecklarna. Som någon sa tidigare så tar det någon månad med mellanhänder innan det släpps. Så om man med välvilja säger att dom började en månad innan spelet gick guld så har dom april, maj, juni att få klart DLC... 12/05
Skicka en rättelse