Det är inte alldeles enkla siffror att reda ut.

Som mest jobbade 250 stycken på The Witcher 3, och nu har över 400 utvecklare anslutit till Cyberpunk 2077-utvecklingen. Det avslöjar CD Projekt Red i en rapport om första kvartalet.

The CDPR studio carried on with intensive development of Cyberpunk 2077, with more than 400 people currently involved in the project.

Siffrorna säger dock inte hela sanningen, för som mest jobbade 1 500 personer globalt med The Witcher 3. Något säger oss att det lär kunna bli minst lika många tids nog för CDPR:s nästa jätteprojekt. Cyberpunk 2077 kommer att visas upp under årets E3, och i år kommer även de som inte har biljett till studions pressbås att kunna se gameplay-demonstrationen. Alla vinner!

The Witcher 3 och dess expansioner fortsätter vara studions främsta inkomstkälla, och innan 2022 kommer man att släppa två AAA-projekt. Cyberpunk och...? "Nånting" Witcher, kanske?

Så blev det ta mig fan release 16 april 2020, min födelsedag. Fullständigt barockt! 26/06 Det mästerliga med CDPR's tidigare spel är berättelsen och kvalitén på uppdrag, både huvudspåret och sidouppdragen. Om de lagt lika mycket själ på detta denna gången så finns det oändlig potential. 27/05 Det läckte innanför ifrån kollegor, tror du dom kan hålla koll på alla, kommer det ut stora klagomål igen då CD PR bryr sig mycket om sitt varumärke jämnfört med andra studios så är detta det sista dom vill ska ske, och det kostar inte företaget något... 26/05 Det är inte dåligt. :) Tror däremot att det blir avsevärt mer rpg och djup i detta än GTA. 26/05 Förlåt, men "motverka crunch", betyder bara att dom gör det lika mycket, men dom var tvugna att säga något om det för att media frågade. Tror inte det finns något spelföretag där INGEN crunchar någon gång (kanske Might and Delight iofs). 26/05 Jag vill inte gå emot strömmen, men jag tror du kommer få ett GTA i cyberpunk bara, inget mera. 26/05 Mer är inte alltid bättre... 26/05 Mitt största frågetecken kring detta spel är huruvida de kommer att lyckas med stridssystemet samt skills/perks. De har såvitt jag vet aldrig varit särskilt bra på den biten och här gör de ett "FPS" vilket måste vara långt utanför deras komfortzon. Det... 25/05 Dessa spel har nästan uteslutet varit första person sen ultima underworld, klart cyberpunk ska vara det också! 25/05 Dom som kan göra spel i tredjeperson kan göra det i dom miljöerna med. Ubisoft och Rockstar skulle klara det galant men några polska noobs inom spel kanske inte kan det. :) 25/05
Skicka en rättelse