"Tiden är rätt" för Starfield.

I fjol bekräftade Bethesda både galet efterlängtade The Elder Scrolls VI och nya sci-fi-rollspelet Starfield, men de har redan klargjort att inget av dem kommer till årets Bethesda-show. Men om man vill sätta sin naiva sida till: E3 är E3, löften kan brytas och allt kan hända.

För IGN berättar Howard om anledningen till varför Starfield släpps först av de två jätterollspelen. Men först: han är medveten om att tomrummet mellan Skyrim och sexan bara blir större.

The gap in between is going to be long, It already is. On one hand, I think it's good to miss things. I think that makes people come to it with really, really fresh eyes, and I think when they eventually—eventually—see the game and what we have in mind, they'll understand the gap more in terms of technology and what we want it to do.

Just teknologin är ju en allt tydligare akilleshäl för Bethesdas rollspel, så även om de nya spelen också nyttjar Creation Engine så verkar man åtminstone ha målet att trimma den rejält. När man väl sparkar igång produktionen av The Elder Scrolls VI på allvar kommer varenda Bethesda-studio vara involverad. Här och nu ligger dock fokus på Starfield, som är spelet Bethesda vill göra.

We're creatives, and it's like, we have to make this game, and this is the time, and so Elder Scrolls VI is going to have to wait a little bit. And again, Elder Scrolls Online is doing so well, it's so vibrant, that this is the time [for Starfield], both for us creatively, and our audience.

Skicka en rättelse