Ger sig till känna via en vag men vacker trailer.

Vi har "vetat" det, men nu är det officiellt: Dark Souls-studion From Software slår sina hardcore-huvuden ihop med George R.R. Martin, mannen bakom A Song of Ice and Fire-sviten (också känd som tv-serien Game of Thrones på HBO). Spelet äger rum i en ny värld som är ett kärleksbarn mellan nämnde Martin och Hidetaka Miyazaki, som är mannen som skapade Souls-spelen.

Detaljerna är alltså vaga men vi får veta att spelet ska bli From Softwares "största hittills" och att det äger rum på en plats med en "fyllig och blodig" historia. R.R. Martin har ju ett öga för sånt.

Elden Ring is From Software’s largest game to-date and is set in a sprawling realm steeped in a rich and bloody history crafted by Hidetaka Miyazaki – creator of the influential and critically acclaimed Dark Souls video game series; and George R.R. Martin – author of The New York Times best-selling fantasy series, A Song of Ice and Fire.

Spelet släpps till pc, PS4 och Xbox One någon gång.

Att spamma block i Sekiro funkar INTE i New game + särskilt om du ger bort Kuros charm En hel del av dina deflects kommer att bli blocks och din posture byggs upp mycket fortare i NG+ Vill man ha en utmaning i Sekiro ska man spela NG+ 11/06 Spelar om DS3 just nu efter att ha klarat Sekiro fyra gånger och påminns om hur OÄNDLIGT mycket bättre combaten är i Sekiro.. Det här lär ju bli mer som DS men kan dom få med samma speed å flöde i combaten som i Sekiro, och få in möjlighet att köra "shi... 10/06 Själv var Sekiro bland det bästa jag spelat, åtminstone combaten passade mig som handen i handsken som att spela trummor, var ett rytmiskt spel Hade gärna sett en 2:a, dock inte redan nästa år såklart men om ett tag 10/06 Spännande, gillar allt From gör. 10/06 Låter ju helt fantastiskt, precis vad jag vill ha! Mer RPG, för de har varit för actiontörstande då DS har frångåtts (i Bloodborne och Sekiro). Jag hoppas att det blir ett lågmält spel också och inte alltför fantastiska gudar och spektakulära effekter.... 10/06 det finns ett reaction window för att få en "korrekt" parry jo, dvs så att fiendens posture bar går upp istället för din egen, men genom att spamma L1 så lyckas man träffa den rätt ofta, och gör man inte det så parerar du ju ändå (du tar ingen skada),... 10/06 Finns det inte en "reaction window" gällande parry? Ska ändå testa det där med att spamma L1 :) Men det är kombinationen av att parrya slag samt akta sig för de röda attackerna (där man antingen ska hoppa eller trycka B beroende på om det är slash eller... 10/06 sekiro är svårt tills man klurar ut att man kan spamma parry knappen, och på så vid undvika i stort sett all skada så länge man har koll på posture mätaren. efter jag upptäckt det kändes det nästan som jag hade förstört spelet tbh, men det blir bättre... 10/06 @Devan: Jag började spela det i helgen och måste säga att det är en hel del svårare än DS3, får Bloodborne att framställas som ett barnspel och tom svårare än DS1 om du frågar mig. Blanda parry och dodge, usch. 10/06 @Devan: Äsch, ja det är utmanande, men inte för svårt. Personligen tyckte jag det var perfekt. =) Men om vi går efter FromSofts gamla spel lär ju inte detta vara så lätt heller direkt. ;p Förövrigt en intervju med Miyazaki där vi får lite mer info: http... 10/06
Skicka en rättelse