Varken med spelet eller Bioware.

Turerna kring Bioware-utvecklare och EA-utgivna Anthem har varit många den här våren, men kanske kan problemen för spelet kokas ner till två nyckelpunkter: Frostbite och obeslutsamhet.

I en lång intervju med Gamedaily.biz hymlar inte EA:s vd Andrew Wilson med problemen. Att föra samman två vitt skilda spelargrupper – de som vill ha fylliga Bioware-rollspel, och de som vill ha ständigt pågående onlineskjutare – menar Wilson är något som "inte funkar så bra" i slutändan.

We brought together these two groups of players who were making this emotional value calculation on two different vectors. One was traditional BioWare story driven content, and the other was this action-adventure type content. About the 30 or 40 hour mark they really had to come together and start working in on the elder game. At that point everyone kind of went, "Oh, hang a minute". Now the calculation is off.

The promise was we can play together, and that's not working very well.

Wilson menar trots detta att Anthems framtid är säkrad, att det har något som kan göra det "något speciellt och något enastående". Han menar också att de som önskar sig klassiska Bioware-spel missar poängen; spelvärlden har ändrats, och EA (och Bioware) måste ändras med den. EA ser på Anthem långsiktigt, även om man förstås hade hoppats på en bättre start.

So, if I think about Anthem on a seven to ten year cycle, it may not have had the start that many of us wanted, including our players," he said. "I feel like that team is really going to get there with something special and something great, because they've demonstrated that they can.

Wilson understryker också att han tror på Bioware, och kommer fortsätta att göra det.

Det stämmer inte, Bioware har sagt att dom själva valde Frostbite och det är vida rapporterat. https://gamingbolt.com/biowares-frostbite-usage-was-our-decision-not-forced-by-ea Sen har dom ju dessutom redan utvecklat 2 hela stora spel med Frostbite före... 23/06 Blir svårt att utvärdera en motor när EA tvingar dem att använda Frostbite, oavsett begränsningar eller utvärderingar. 23/06 I slutändan faller det ju såklart ändå på utvecklaren av spelet om dom inte utvärderat motorn ordentligt och sett till så den kan täcka upp de behov som dom har, eller om den inte har det iallafall försäkrat sig om att det finns adekvat support och/elle... 23/06 Jag tror att du borde läsa denna artikel : https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964 Finns ett ordentligt stycke nära mitten av artikeln som beskriver alla problem med Frostbite. Nu var det ett tag sedan jag läste hela artikeln men... 22/06 @robbis: Nu förstörde du hela hans världsbild. 22/06 Om du kan något om spelmotorer så vet du att det är antagligen okompetens som ligger bakom och inte motorns begränsningar. Dom hade sagt samma sak om dom använt UE, CryEngine eller Unity. Bioware har jobbat med Frostbite i snart 10 år och har support... 22/06 Detta!.. 21/06 Finns det några andra pålitliga källor för detta än BioWare? Förtroendet och ryktet för den utvecklaren är långt ifrån vad det har varit. Tänkte så att de inte bara skyller på något som bottnar i deras egen inkompetens. 21/06 Om du följt Anthem sedan release, så förstår du att Frostbite inte är gjort för projekt som dessa. Många begränsningar i motorn de har fått jobbat runt, med mera. 21/06 När släpps det? 21/06
Skicka en rättelse