Och han talar även om vilken roll George R. R. Martin spelat i skapandet av spelvärlden.

I en intervju med IGN har Souls-grundaren Hidetaka Miyazaki sagt att vi kan vänta oss berättande i stil med Souls-serien i kommande Elden Ring. Detta innebär troligtvis att vi kommer få snappa upp detaljer om olika narrativ i miljöer såväl som beskrivningar av vapen och annan utrustning. I kontrast till Sekiro: Shadows Die Twice kommer man kunna skräddarsy sin egen karaktär, vilket leder till att handlingen kommer kretsa kring världen snarare än spelarkaraktären, enligt Miyazaki.

Han har även kommenterat samarbetet med Game of Thrones-skaparen George R. R. Martin, och uppger att man för att ge honom maximalt med utrymme att spänna sina litterära muskler använt honom för att bygga upp världens historia och mytologi, snarare än själva handlingen i spelet.

Än så länge har vi inte mycket att gå på utöver utannonseringstrailern från E3 och det faktum att man har västerländsk fantasy som inspirationskälla, men förhoppningsvis behöver vi inte vänta alltför länge på mer information om Elden Ring och dess öppna spelvärld.

Zweihander är det enda jag använder i Souls 1 och 3. Skönaste och mäktigaste vapnet jag plockat på mig i ett spel! 24/06 Det är just det jag älskar, man får nästintill leka arkeolog! Spel som har en mer rättfram story upplever du ju allt på en gång i stort sett, men t.ex. första Dark Souls som jag håller på spela igen nu är det först nu efter 500+ timmar jag lärt mig hur... 24/06 Just Dark Souls 1 har väldigt många realistiska vapen även fast det också finns många rena strength-vapen som är helt orealistiska. Min bild av Dark Souls 2 är dock någon som dual wieldar två ultra greatswords. Blä. Dark Souls 3 har jag knappt spelat.... 24/06 Kanske bara jag som är lite trött på fromsoftware's passiva storytelling? Ibland undrar jag om dom planterar ut lite random crap här och där. Ungefär som en artist brukar göra i låttexterna för att verka märkvärdig. Jag älskar deras spel men det är pga... 24/06 Orimligt taggad på detta, min tillit till From och Miyazaki kan inte rubbas just nu. 24/06 Verkligen seriens signum (tillsammans med några andra styrkor såklart). From har nästan förstört strider i tredje person för mig, eftersom alla andra spel känns lite ”off” och tyngdlösa i jämförelse. Det skulle möjligtvis vara kameran och gravitationen... 23/06 Ser så mycket fram mot detta spel! Älskade Sekiro men föredrar DS/BB konceptet mer där man kan customiza sin karaktär. 23/06 Du tappar ju bara balansen om du missar med en halberd ;) 23/06 Även fast det är helt riktigt att det finns vapen i From Softwares spel som egentligen är för stora för att kunna användas, så har jag då aldrig känt mer realistisk tyngd i meleestrider än i deras spel (förutom kanske Kingdom Come, men det var inte bätt... 23/06 Om de nu ska utveckla sitt koncept i andra förgreningar så är det här helt rätt väg att prova i min mening. Jag tror att de har väldigt många fans som också gillar t.ex. Fallout och Elder Scrolls, och som gärna ser open world och mer rpg-element. Här... 23/06
Skicka en rättelse