Vi får veta lite mer om vilka invånare vi kan ta kål på, bilar och motorcyklar samt karaktärsutveckling.

CD Project Red har släppt på lite mer information om hett efterlängtade Cyberpunk 2077 på Twitter.

I den första videon är det uppdragsdesignern Pawel Sasko (som Calle intervjuade på E3) som pratar om bilar och motorcyklar. Mer specifikt säger han att spelaren kommer kunna äga garage där man kan förvara diverse fordon, varav samtliga är utrustade med en "häftig radio".

Den häftiga radion kommer givetvis komma med en rad olika radiostationer, som bland annat kommer spela det i Cyberpunk-världen ikoniska bandet Samurai, som gestaltas av alldeles svenska Refused.

I den andra videon är det bandesigner Miles Tost som tar ton för att berätta lite om hur vår karaktär kommer utvecklas i spelet. Han säger att vi kommer förbättra våra färdigheter på ett organiskt sett, vilket innebär att vi kommer bli bättre på att till exempel skjuta med pistoler ju mer vi skjuter med just pistoler. Detta kommer inte bara resultera i snabbare omladdning och bättre förmåga att sikta, utan även animationer som ser mer professionella ut.

I den tredje videon talar Art director Kasia Redesiuk om annonser och reklam vi kommer se i spelvärlden. Som vi sett tidigare tvekar man inte att göra barnförbjudna anspelningar, och i videon tar man upp annonsen "Three mouths, one desire" som exempel, vilket är en liten vink åt Total Recall.

Avslutningsvis har CD Project även delat med sig av lite information via Reddit och PC Gamer, där man avslöjat att vi inte kommer kunna ta kål på barn och karaktärer som är vitala för handlingen, men att alla andra är lovligt byte. Man varnar dock för att grälmuckande i fel kvarter kan leda till allvarliga konsekvenser om offret tillhör ett gäng eller till och med polisen.

Blade Runner i VR basically https://youtu.be/X2s0MtV8K38 igår 20:35 Hoppas ens gångstil utvecklas med hur mycket coolhetspoäng/street cred man har! När man nått maxpoäng så går man så bakåtlutad som om man skulle tävla i limbo samt har åtta par solglasögon i ansiktet. 15/07 Håller med, något jag ändå har saknat i de flesta spel. Ska bli kul att se hur det ser ut i praktiken. 15/07 Ja, vi vill inte ha en mekanik likt den i "Watch_Dogs". 15/07 Det låter kul att animationerna blir mera proffsigare ju mera man har utvecklat en färdighet. Jag kan dock vänta - så mycket annat på g - och, som vanligt, hellre några månader extra och bra istället för dussintals buggar och annat vid release. 14/07 På tal om moddar: https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/197/ Är barnen lika irriterande som i Fallout så får man ta lösningen i egna händer, helt enkelt. Jag tar inget ansvar. 14/07 Ja, jag ser fram emot att utforska en väldigt innehållsrik men komprimerad värld (de har ju sagt att de bygger mycket på höjden) där det inte är långa sträckor bara för att ge illusionen av storhet (det bästa vore ju förstås långa sträckor fyllda till... 14/07 We demand official dongs! 14/07 Fan... Kan inte sommaren, hösten o vintern ta slut så våren komma skall. Jädrar vilken upplevelse detta CyberPunk 2077 kommer bli. Hoppas för guds skull de får till bilkörningen och motorcyklarna också. Motorcyklarna blir nog svårast. Det bör vara en... 14/07 Vill verkligen ha VR-mode till 2077. Det behöver inte vara något gameplay, det räcker med ett Atmosphere Mode eller liknande där du kan gå omkring och bara absorbera atmosfären :) Lite som AC Origins Discovery Tour kanske, fast med Pondsmith som tour... 14/07
Skicka en rättelse