Och kom ihåg, att spela med en fuskare är också fusk.

Fusk har alltid varit ett problem i multiplayerspel och för utvecklarna är det en ständig kamp att försöka täppa till kryphålen som möjliggör dem. I ett inlägg på Reddit förklarar Respawn deras nuvarande teknik för att både arbeta förebyggande men också hitta och stänga av fuskare i Apex Legends.

Bland annat använder de maskininlärning för att kartlägga beteendet hos fuskare och därmed kunna analysera och hitta nya. Man kommer också ta ett krafttag mot spammare, med förhoppning om att kunna hitta dessa innan de hinner göra skada.

  • Using machine learning to create behavior models that detect and auto ban cheaters.

  • Requiring TFA in certain regions on high risk accounts.

  • Improving detection that identifies and bans new spam accounts before they are used.

  • Ongoing work to adapt to new cheats.

  • Matchmaking that matches detected cheaters and spammers together.

  • Investigating how people party up for matches. Even if you are not specifically using a cheat, partying up with cheaters is still cheating.

  • Increasing resources whether that be people or tech.

As we’ve said before, the war against cheaters will be ongoing and remains a high priority for us. There will always be work to do, improvements to make, and new things to adapt to. We’d like to thank the players that have been getting involved with helping us squash cheaters over the last week whether it be submitting reports or assisting with the vetting process for suspicious behavior.

Wraith och pathfinder led dock till stor del av just netcode. Jag har inte möjligheten just nu att leta upp och visa det men det finns gott om videor som visar hur kass nätkoden faktiskt är. Har även sett det flertal gånger på shroud, Justin's, drdisres... 16/07 Nej, det gjorde du inte. Sluta skyll dina tillkortakommanden på fusk. 16/07 Jag är nyfiken, vad är det som du upplever är problemet med nätkoden? Om vi då bortser från Battle(non)sense videon. Jag tänker man dör aldrig bakom skydd som man konstant gör i PUBG, inte ens tar man underlig oförklarlig skada heller som i många spel.... 16/07 Ja, det är inte den bästa, men vadå istället? :P Båda är viktiga att fixas och jag tror inte all arbetskraft går till enbart en grej precis. 15/07 Jo pubg är ett ända stort problem. https://youtu.be/9PfFPW9a90w 15/07 Bra att de satsar på AI. Det är det enda egentliga systemet som fungerar mot fusk i längden. Allting som körs på klientsidan kan manipuleras, så det är bättre att låta en AI jobba på serversidan och hitta fuskarna. @Cyberz: Tycker det fungerar utmärkt.... 15/07 Ja. Det har väl det sämsta nätkoden av de alla. 15/07 ...istället? 15/07 De borde fixa sin nätkod istället 15/07 PUBG är kryllat med fuskare, körde 15 matcher i rad för 3 dagar sen och i 5 av dom dog ja av fuskare, snapon/wallhack. Kört 30 matcher APEX i dag och igår och inte sett en enda fuskare. Istället för att banna fuskare i sånna hära spel där de finns så... 15/07
Skicka en rättelse