Mannen bakom masken.

Det är lustigt hur ikonisk man kan vara utan vara... någon alls. Doomguy – bättre känd som Doom Slayer eller Doom Marine i Doom årgång 2016 – har röjt runt i drygt ett kvartssekel utan att vi fått veta särskilt mycket om honom. I höstens Doom Eternal tycks det bli rejäl ändring på saken.

Marty Stratton, exekutiv producent, och Hugo Martin, creative director, gläntade något på dörren under helgens Quakecon där de avslöjade en hub ("Should we talk about the hub?") där protagonisten tillbringar en del tid, även om man gjorde det tydligt att den här delen av spelet är frivillig. Vi ska bli varse vad Doom Slayer gör på fritiden. Frimärkssamlande? Virkande? Sudoku?

Men som sagt: detta behöver du bara nysta i om du får sug efter att veta mer. Att enbart ägna tiden åt klassisk och besinningslös fps-action är vad du kan göra om du känner för det.

Detta är åtminstone slutsatsen man kan dra av det här korta klippet från Quakecon.

Och nu har man gett honom en shield wall som han kan skydda sig bakom? Hur är det här Doom?? 11/08 Precis. Ser samma sak. Genom att "utveckla" och "lägga till" saker så tappat man det som gör Doom till Doom. Helt plötsligt har man Doom 3 på händerna och undrar var det gick fel. Jag vet isf precis vart det gick fel Shoulder cannon, dash rörelser, park... 30/07 Karaktären fungerar bäst som en levande myt. Ju mindre vi egentligen vet, ju bättre i min mening. Efter att ha sett hela deras presentation av spelet har jag endast blivet mer tveksam till det. Istället för att behålla grunderna som gjorde Doom 2016 så... 30/07 Som om Doom Guy har någon fritid... 30/07 @Fuzzball: Dåligt citat. Säg det till t ex Naughty Dog och hör vad de har att säga om det. Edit: Okej nu slog det mig lite vad citatet betyder så är mer benägen att hålla med. 29/07 Ok jag överdriver. Men en liten hubb där doom guy hänger "privat" känns bara märkligt av karaktären. Story kan det få finnas. Men för att citera skaparen av Doom: "Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be there, but it's not... 29/07 Håller med om att det bör finnas en viss mystik kring doomguy, men någon slags story bör det finnas. "customiza med gulliga japanska emojis" låter som en enorm överdrift, det är ungefär lika dumt som uttalandet om "rosa darth vader" (som ju var ursäkten... 29/07 Skapa konto bara för att ge mina 2 ören. Det är ett stort nej på det här. Jag var rädd för att dom skulle göra exakt samma misstag som många föregångare. Dom får en strike med första spelet sen så mjölkar dom så mycket dom kan. Får eufori och vill skapa... 29/07 fast lore är ju en sak, story en annan. doom 2016 hade massor av intressant lore man kunde läsa om man ville. däremot gjorde ju spelet t.o.m. narr av storybaserade shooters. kort sagt vill jag inte ha någon karaktärsutveckling eller plot i just doom.... 29/07 Ja älska ultravåld men orka om allt bara är det, 2016 hade story och de är min poäng.. vissa klagar över den lilla kvarstående storyn som finns men ja ser den som otroligt värdefull och spännande, samt en drivkraft. Älskar lore oavsett om de är mgs4 ell... 29/07
Skicka en rättelse