September blir december.

Julian Gollop skapade för herrans massa år sedan X-Com och hans tematiska uppföljare, Phoenix Point, var från början tänkt att släppas i slutet av förra året. Så blev det inte och nu är spelet farligt nära att missa även 2018. 3 september blir nämligen december "någon gång".

Detta avslöjar Snapshot Games i en färsk uppdatering på forumet.

As you probably know, Snapshot has a commitment to keep crunch to a minimum – and that is a commitment we take very seriously. Therefore, because we know we have more work than we have time, we will be delaying the release of game from September 3 to December.

Teamets hälsa (och spelets bästa) framför ett hållet releasedatum, således. Man säger att man är väl medveten om att detta inte är första förseningen, men också att målet för spelet är högt satt.

We want the Phoenix Point you play to be one of your favorite games of all time, and that means we need a bit more time.

Backer Build 5 kommer emellertid att släppas just 3 september vilket ger de som har tillgång till builden en "mycket mer robust" version av Phoenix Point ganska snart. Men den fulla releasen är alltså satt till december, då det blir släpp till pc och Xbox One. Hoppas vi. Man vet ju aldrig.

Tack till waeress för detta #nyhetstips!
Kan dom ha dom svikarna. 31/07 Stort XCOM-fan! Tittat på mycket alpha videos på YT, och är helt säker på att spelet kommer att bli superb...inget snack om saken! Bara glad att de tar den tiden de behöver för att göra klart spelet ordentligt. Så tumme upp för det! 30/07 Förmodligen inte. Kastar du fler folk på ett spel i slutfasen riskerar du att dra ut ännu mer på tiden. Anlitar du fler utvecklare måste du först lära upp dem hur saker och ting fungerar. Det tar tid att sätta sig in i system som har utvecklats under... 30/07 Nä det är ju inte mycket som kvarstår av ursprungsplanen. En del väljer att utveckla till andra plattformar i efterhand, typ Larian. Tycker fortfarande att de var för optimistiska i sin planering. Wasteland 3 drog ju till med 3 år direkt exempelvis. 30/07 Du menar innan när det bara var tänkt att utvecklades till pc? Konsollkonvertering och anpassning är ju bara ett knapptryck så ;) 30/07 Då släpps Steam versionen nästan 2021. Drygt väntan för er som vill ha spelet på den plattformen. Är personligen inte intresserad av spelet. 30/07 Går bra med dom där extra pengarna dom fick Kunde lösa problemen med att anlita fler utvecklare 30/07 Starkt av dem att säga nej till överdriven crunch. Det borde fler företag kunna våga göra. Hoppas spelet blir bra och säljer. 30/07 Då när de crowdfundade så reagerade jag på att de behövde så lite på sig. Nu är det försenat femtielva gånger istället. Bättre att ha lite spelrum direkt kan man tycka. 30/07 ”Missa även 2018”?!? 30/07
Skicka en rättelse