Stor efterfrågan på ninjor, proteser och obarmhärtig svårighetsgrad.

FromSoftwares moderbolag Kadokawa har meddelat att utvecklarens senaste spel Sekiro: Shadows Die Twice har skeppats i 3,8 miljoner exemplar. Milstolpen ifråga nåddes den 30 juni och inkluderar både den digitala och den fysiska versionen av spelet på alla plattformar.

Värt att notera är dock att detta inte innebär att man nödvändigtvis har sålt 3,8 miljoner spel, utan endast att det är hur många ex man skickat ut till butiker.

Inledningsvis lyckades man sälja fler än två miljoner exemplar under de första tio dagarna efter att spelet släppts, vilket Activision Blizzard avslöjade i en rapport. Även sett till antalet samtidiga spelare gick det bra för Sekiro, med en topp på 124,000. Det var dock inte riktigt bra nog för att slå Dark Souls 3, som hade 129,000 vid sitt släpp.

Och därmed basta! Det är ju det som är grejen. T.o.m. en usel spelare som jag hade inga som helst problem med Sekiro. Alldeles för enkelt. Men i Ninja Gaiden fick jag, precis som @Espresso_Bengt, gråta mig till sömns vissa kvällar. Spelen är i övrigt... 12/08 Det tramsigaste jag har läst på länge. Låter bara som att du är riktigt dålig på Sekiro. 12/08 Jag kommer ihåg jag spelade Ninja Gaiden när det kom ut 2004, det fanns en boss i spelet som hette Alma som var helt omöjligt svår, slängde handkontrollen många gånger minns jag. Men det var fantastiskt när man klarade det. https://www.youtube.com/watch... 12/08 @blytung: God of war hade ganska tjatiga collectibles som tar tid och är urtråkiga (jag vet, jag tog platinum) men sekiros var ganska enkel och rakt på. Du behövde inte kuta runt en massiv karta i flera timmar och kasta en yxa på massa gömda kråkor -.-... 12/08 ”ok” 11/08 Jo det är en väldig hög % .Högre än God of War som är lätt. DS3 har jag tagit platina på och den ligger på 4.9% också väldigt högt. Bloodborne över 5% Mycket % snack här nu men det är ändån statistik som bevisar att spelen inte är über-svåra som folk... 11/08 Sekiro är bara en, vågar jag säga blek, kopia av Ninja Gaiden 2004/Black/Sigma. T.o.m. kopierat den usla kameran. Bara gjort det lite lättare. 11/08 Låter ju inte farligt alls i jämförelse med andra spel när det kommer till platina. Kanske visar på att många inte tyckte att det var värt att spela igenom NG+ medan andra spel från Fromsoft brukar ju folk ligga på NG++++ 11/08 Jag fick 30 av 34 achievements bara av att spela igenom det grundligt en gång. Hade jag spelat klart min New Game + hade jag fått platinum (med lite grind på slutet). Att köpa alla skills är det enda ”jobbiga”. 11/08 Måste väl ändå vara rätt hög % i jämförelse med många andra spel? Eller är det så att man tar platina bara för att det är just Fromsoft och det drar till sig en sorts gamers? 11/08
Skicka en rättelse