Nya vapen och fiender att leka med (och mot).

Kooperativet Motion Twin fortsätter att underhålla sitt supertighta roguelike Dead Cells med nytt innehåll. Igår eftermiddag släpptes den fjortonde gratisuppdateringen i rad till PC, med konsolversionerna att vänta så fort den passerat certifiering.

Nytt för den här gången är en uppsättning vapen och fiender som baseras på spelets olika bossar. Tanken med de nya fiendetyperna är att introducera särskilt dödliga bossattacker i ett lite snällare format innan det blir skarpt läge. Automaton, som nu finns i zon två, kan till exempel använda sig av samma språngattack Time Keeper-bossen använder sig av.

Tanken med de nya vapnen är att öka på belöningen för att ta sig vidare från tidigare nämnda Time Keeper och övriga storbusar i spelet. Även dessa tar inspiration från olika attacker i bossarnas repertoar. Utöver detta innehåller uppdateringen en rad buggfixar och balansändringar.

Vidare meddelar Motion Twin att de är i full gång med att ta fram prototyper till deras nästa spel. I samma veva får vi veta att tre personer kommer fortsätta vattna Dead Cells under det nya företaget Evil Empire. Man är tydlig med att detta inte kommer påverka Dead Cells på något sätt och att Motion Twin fortsätter som officiell utgivare för spelet.

Källa: Steam

Skicka en rättelse