Varde ljus!

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 kommer få stöd för Nvidias raytracing-teknik (liksom Minecraft, nya Call of Duty, med flera), rapporterade vi tidigare i dag. Och nu kommer en trailer som visar vad som väntar.

Raytracing är en renderingsteknik där ljus och skuggors rörelser beräknas i realtid. Tekniken är extremt krävande och i nuläget krävs Nvidias kostsamma Geforce RTX-grafikkort för att avnjuta kalaset.

Bloodlines 2 släpps till pc, PS4 och Xbox One i mars 2020. Det är lite mer än 15 år efter Troikas svårt buggiga men ändå hyllade föregångare. Hur sugen (höhöhö) är du på fortsättningen?

Håller med. Kommer förmodligen köpa det och hoppas att mods kan lösa det mesta. Är orolig över disciplines också, samt att animationerna ser för stela ut, speciellt när du "feedar" på NPCs även i stealth. Switchen mellan första och tredje person i dessa... 19/08 Dom borde inte visa jämförelser med ON/OFF. Man ska väl se att det är bra grafik? Själv får jag nästan leta i bilden för att se skillnad. Jag ser att det är skillnad och oftast till det bättre men det borde räcka med att visa videon och sen får man reag... 19/08 Jo, det ligger nog mycket i det. Samma anledning till varför skillnaden blev så drastisk i Quake 2 med RTX. Samtidigt så är det också lite hur utvecklarna väljer att implementera raytracing. Metro och Minecraft använder det ju för att beräkna alla ljus,... 19/08 Hur sugen? Med det sagt: Jag är enormt intresserad av V:TM. Innan ett tidigare ekonomiskt trångmål så fick jag sälja hela min samling, till ett grovt underpris och då fick jag ändå 3,500:- . Jag har kvar min prisade läderinbundna "Book of Nod" med försi... 19/08 Vackert! Riktigt riktigt vackert! Men ska spelet verkligen bara vara i förstapersonsperspektiv? Jag körde första nästan enbart i tredjepersonsperspektivet och tyckte det var fantastiskt. Trots sina buggar ett av de bästa spel jag spelat. 19/08 Kan det bero på att Minecraft ser förjävligt ut (rent grafiskt tekiskt) vanilla och därför gör ett större hopp medans spel som detta, BFV och Metro Exodus redan lyckats ”fejka” realistisk grafik så bra att skillnaderna blir minimala? 19/08 Minecraft med raytracing ser bättre ut på ett sätt som gör skillnad... men det här är ju bara nån enstaka reflection här och där som ser bättre ut. Känns helt och hållet som en gimmick. 19/08 I like it! 19/08 Nä det känns väl som att raytracing är något vi kommer se betydligt mer av i framtiden men som kanske inte är så vasst just nu... 19/08 Spontant säger jag bara, inte värt det för den lägre bildfrekvensen man kommer få. 19/08
Skicka en rättelse