Tencent Next Studios har under Gamescom utannonserat Synced: Off-Planet. Enligt utvecklarens kreativa chef Clark Jiayang Yang må det se ut som en blandning mellan World War Z och The Division, men med sina 48 spelare och 1,500 AI-zombier kommer det ge oss en upplevelse vi inte sett tidigare.

Målet med varje runda är att tillsammans med sitt lag ta sig till ett skepp för att kunna fly från planeten, men på vägen dit måste man kämpa mot både andra spelarlag såväl som de "nanos" som strövar omkring i horder. Intressant nog kommer man även kunna utnyttja dessa nanos genom att hacka dem och sedan bussa dem på motståndarlag under en kort period. Varje omgång kommer ha 16 lag om tre spelare och pågå i 20 minuter.

Detta är även ett av de spel som kommer leverera RTX-effekter, denna gång i form av skuggor och reflektioner, vilket vi ser prov på i demonstrationen ovan.

Ett betatest kommer hållas nästa år följt av en early access-period, varpå spelet kommer släppas på PC. Man har ännu inte bestämt sig för huruvida det ska vara ett gratisspel, men det är redan fastställt att det kommer innehålla mikrotransaktioner. Yang betonar dock att han hatar pay-2-win och att han anser att mikrotransaktioner är okej så länge allt är rättvist.

Tack till Engadget.