Det perfekta skeppet för att lägga minor, en funktion som likt skeppet inte finns i spelet än.

Det är svårt att inte vara raljerande när man skriver om Star Citizen. Via Twitter får via nu veta att de nyligen lanserade ett nytt skepp, en minläggare med plats för åtta besättningsmän och som blir din för cirka 6 500 kr. Det som gör det hela än mer intressant, ur ett rent objektivt perspektiv, är att skeppet presenterades på ett event där varje kuvert kostade 2 600 kr, en middag som dessutom bara var tillgänglig för backers som lagt cirka 10 lakan på spelet.

@Christoffre: Tror dom måste bli klara med server side OCS först. Vet inte hur lång tid det kommer ta, client side tog två år. Antar vi får veta mer under citizencon. Edit: Lite nyheter om salvage tech som ligger i road mapen för 3.8. Målet för server... 01/09 Jag är nyfiken på vad som gör det till version 4.0 och inte 3.10... Trodde den skulle komma i samma veva som interstellära resor 01/09 Saker som är flyttat och ändrat i roadmapen. https://external-preview.redd.it/RM-ZGwFWw9Zq-MHLF_rMGiBAzWO5DpMlZMWd1x-oj3o.jpg?auto=webp&s=a3fa15f48c23f576a8f9af934a2f324ef7420b97 31/08 https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/forum/3/thread/staggered-development-faq-1 Det har inte funkat som dom har kört med nu. Har hänt väldigt ofta att dom har släppt halvklara features mellan patcherna i starcitizen. Så nu delas team... 31/08 De har nu även officiellt skjutit tillbaka Squadron 42-betan 3 månader. (Förmodligen inte sista gången heller) 30/08 Det är det här jag också skulle vilja göra! Problemet är bara att mina vänner gav upp på det här spelet för flera år sedan... ;) 29/08 Kvartal 2 2020 är lite av ett fast datum, åtminstone tidsperiod. Plus att hela roadmappen är baserat på, i stort sett, fasta perioder. Lite onödig skillnad på vad som är generellt samma sak. 28/08 De har ju sagt själva att de inte vill ge några fasta datum längre, snarare approximerar. Sen om det är bra eller inte för publikt vetande eller inte är ju en annan fråga. 28/08 Ni som tjatar om att pengarna tar slut. Hur mycket brukar spelutvecklare dra in under tiden de jobbar på sina spel? Vanligtvis ingenting. De stora inkomsterna kommer när spelet lanseras. Nu har många givetvis redan köpt spelet, men kan garantera att det... 28/08 Vilket då betyder att INTE allting går som planerat. Behöver inte betyda att det är allvarligt på den skala att projektet stängs ner, men det gör en lagom skeptisk till att de kommer hålla kursen för beta kvartal 2 nästa år eller ens nära. Har de ens... 28/08
Skicka en rättelse