Har du dator nog?

Drygt fem veckor återstår till Ghost Recon: Breakpoint-premiären, och för dig som tänkt spela på pc men osäker på om din dator har vad som krävs kommer välkomna besked från Ubisoft – systemkraven.

Fransoserna ger hela fem rekommendationer, som sträcker sig från meh-grafik i 1080p till allt maxat i 4K-upplösning. Tyvärr anger man inte vilken framerate man räknar med att de olika nivåerna ska orka mata ut. Men plånboken kan i alla fall glädja sig åt att den inte behöver hosta upp för ett RXT 2080 Ti för att köra det i 4K.

Systemkraven:

Klicka för mer information

Minimum – Low settings | 1080p

  • OS: Windows 7 / 8.1 / 10

  • CPU: AMD Ryzen 3 1200 / Intel Core i5 4460

  • RAM: 8 GB

  • GPU: Radeon R9 280X / Geforce GTX 960

Recommended – High Setting | 1080p

  • OS: Windows 7 / 8.1 / 10

  • CPU: AMD Ryzen 5 1600 / Intel Core I7 6700K

  • RAM: 8 GB

  • GPU: Radeon RX 480 / Geforce GTX 1060

Ultra – Ultra Setting | 1080p

  • OS: Windows 10

  • CPU: AMD Ryzen 7 1700X / Intel Core I7 6700K

  • RAM: 16 GB

  • GPU: Radeon RX 5700 XT / Geforce GTX 1080

Ultra 2K – Ultra Setting | 2K

  • OS: Windows 10

  • CPU: AMD Ryzen 7 1700X / Intel Core I7 6700K

  • RAM: 16 GB

  • GPU: Radeon RX 5700 XT / Geforce GTX 1080

Elite – Ultra Setting | 4K

  • OS: Windows 10

  • CPU: AMD Ryzen 7 2700X / Intel Core I7 7700K

  • RAM: 16 GB

  • GPU: Radeon VII / Geforce RTX 2080

Pc-specifika features är bland annat möjligheten att köra spelet i 4K, olåst framerate, stöd för ultrabreda och flera skärmar, stöd för Tobii eye tracking och Discord.

Ghost Recon: Breakpoint släpps till pc, PS4 och Xbox One den 4 oktober. En sluten beta börjar den 5 september, garanterad tillgång till den kostar pengar i form av antingen förbokning av spelet eller prenumeration på tjänsten Uplay+ som startar den 3 september. Du kan också ansöka här och hoppas på turen.

Vet inte hur jag ska beskriva det men de kändes som man spelade Ghost Recon: Wildland. Bortsett spelet va långt ifrån bra optimerat för att försöka nå 60 fps på low. Jag gillade inte riktigt hur man styrde sin karaktär kändes slowmotion och gjorde mig... 29/08 Hur var spelet i övrigt? Personligen hade jag riktigt skoj med föregångaren Ghost Recon: WildLands, Detta blir ett köp helt klart på release. Synd att jag inte kan köpa genom Steam o få all statistik o gemenskapen som jag gillar men kommer handla det... 28/08 När jag testade detta spel i någon beta fas så kunde man knappt nå 60 fps på alldeles low runt 30-50. Högre inställningar ju lägre fps fick man. Men spelet va långt ifrån bra optimerat då. 28/08 Eller varför inte bara ange den upplösning som används istället för att hitta på alla dessa otydliga och förvirrande namn för dem. Det är inte många siffror till. 28/08 Här kommer lite brainstorming. Man kanske borde räkna i antalet pixlar då det kommer alla sorters olika format osv. Om något sorts förvirrande bland normala användare som ej är insatta dock! (Om man ej rundar av, så allt ifrån 2-2.9 = 2M) 2M 3M 8M Nu... 28/08 Dator? Ja. Viljan? Nej. Ubisoft har förbrukat mitt förtroende gällande allt Tom Clancy I sina produkter. Speciellt Ghost recon märket som en gång i tiden stod för något speciellt. 28/08 Så skönt att ha PC. Kan uppgradera när jag känner för det. Eller så kanske man kan enas om att båda plattformarna har sina för- och nackdelar? 28/08 Det är inte så jobbigt. Jag uppgraderar grafikkort vartannat/tredje år och hela datorn vart 6-7e år. 28/08 Så skönt att ha konsol. Slippa tänka och uppgradera PC:n titt som tätt. 28/08 2K lär väl vara 2 560 x 1 440, ett (inte alldeles bra) försök att ge den ett namn. Rimligen borde den heta 1440p eller 2.5K, för 2K är dels inte i närheten av upplösningen, dels föder det frågan vad 3K är. Namn på upplösningar är för övrigt helt ikonsek... 28/08
Skicka en rättelse