När historikerna i framtiden sammanställer vilka spel som varit mest betydelsefulla genom åren är chansen stor att ett visst #World of Warcraft finns med. Det är i dag fem år sedan #Blizzard sjösatte sin gigant i Europa och sedan dess har inget riktigt varit sig likt i MMO-genren. Hur gör man ett spel som tilltalar så ofantligt många? Vi har pratat med Tom Chilton, spelets lead designer, som berättar om vägen till framgång och vad Blizzard har i kikaren inför framtiden.

<form method="post" action="http://www.fz.se/poll.fz">
<input type="hidden" name="data" value="YToyOntpOjA7czo0MDoiYWY3NGJkM2VlYWIyMzMzZWRhNmU0MWFiOWRmNzk4Y2Q3ZGVhOWI3MyI7aToxO2E6Mzp7aTowO2k6MzgwO2k6MTtpOjUxNjtpOjI7aToxODI3MDt9fQ=="></input>

<input type="radio" name="q516" value="3652" checked="checked" class="form_input_radio"></input>

Inte alls

<input type="radio" name="q516" value="3653" class="form_input_radio"></input>

En månad eller mindre

<input type="radio" name="q516" value="3654" class="form_input_radio"></input>

Några månader

<input type="radio" name="q516" value="3655" class="form_input_radio"></input>

Ett eller ett par år

<input type="radio" name="q516" value="3656" class="form_input_radio"></input>

Ända sedan starten

</form>

Skicka en rättelse