Om du vill glutta på din karaktär får du hitta en spegel.

[UPPDATERAD, SE NEDAN]
I fredags höll CD Projekt Red hov och visade upp närmare 15 minuter gameplay från Cyperbunk 2077, det där lätt hypade rollspelet som ska släppas nästa år. Vi har vetat sedan E3 2018 att spelet, till skillnad från The Witcher 3, utspelar sig ur en förstapersonsvy men fram tills nu har mellansekvenser flyttat kameran till tredjeperson. Utvecklarna bekräftar att dessa nu ses ur din karaktärs ögon, inklusive eventuella sexscener.

Klicka för mer information

Det har såklart fått folk att ställa frågor kring hur viktiga utsmyckningar av karaktärer är egentligen, förutom som rena statistikattiraljer. När vi pratade med Marthe Jonkers, senior concept designer, inledde vi intervjun med att just prata om perspektivet i spelet och varför CD Projekt valde att använda en förstapersonsvy.

Som Jonkers poängterar kommer du att kunna köra fordon ur tredjepersonsvy men allt annat kommer alltså att ske ur din karaktärs perspektiv.

UPPDATERING 2019-09-02 15:20
CDPR:s Marcin Momot bekräftar på Twitter att vi inte får se vår egen V annat än sporadiskt:

Nej det påstår jag inte. 03/09 Så du påstår redan nu att du inte kommer kunna titta nedåt t.ex. för att se din kropp och kläder i cyberpunk? ;) Då kan du ju beundra vilken fashionista du är, precis som i verkligheten. 03/09 Är inte sugen på det här spelet av många anledningar, men ärligt talat är valet av förstapersonsvy en av de största anledningarna till att jag inte kommer att spela Cyberpunk 2077. 03/09 @Nej Till Allt: Du växlar mellan personliga påhopp till att spela offer till att attackera igen. Din argumentationsteknik är bristfällig, som bäst. 03/09 @Joakim Bennet: "Allt i deras kommunikation har påskinit att man får se sin V även i annat än speglar och menyer." Jag tror inte att någonting har förändrats mer än att det skett dålig kommunikation från olika delar av CDPR. Om någon vet så borde det... 03/09 Med tanke på att det är du som står för alla dryga, uppretade inlägg i diskussionen känns det ju onekligen som gammal hederlig projektion när du påstår att det är motparten som har fått en öm nerv träffad. Ta en Toy! 03/09 Jag kan minnas helt fel. Men har man inte tidigare sagt att cutscenes skulle vara third person just för att minska allt gnäll när de gick ut med att spelet endast var first person? Det är åtminstone det som får mig att tro mer på Bennet än på immersion. 02/09 Jag får känslan att de inte kan eller hinner få det att fungera bra och därför väljer att göra allt i den "vanliga" spelmotorn. 02/09 Eskalationen var helt din förtjänst, du kan inte ge mig cred för allt. Här får man tycka nästan allt, men man får givetvis mothugg ibland så det är bra att formulera tankarna först. Tror att det är det som gör oss så välkomnande även för de som inte är... 02/09 @Nej Till Allt: Du förväntar dig säkert en respons på dina inlägg men när du väl får det kör du "trampat på en öm tå" (Nerv???) kortet. Genom att använda ett sådant uttryck avslöjar du bara att du tycker att du gjort bort dig och väljer den vägen ut ur... 02/09
Skicka en rättelse