Erkänner att man inte nått tidsmålen.

I våras lade Epic upp en roadmap (via Trello) där man klart och tydligt redogjorde för olika delmål för Epic Games Store. Exempelvis: användarrecensioner och önskelistor inom 4–6 månader.

Nu har Epic gett dokumentet en översyn och plockat bort ungefärliga tidsangivelser. Istället har man mer abstrakta "Up next" och "Future development". Härnäst väntar exempelvis avverkad speltid för dina Epic-titlar, och någon gång i framtiden: achievements och användarrecensioner.

Epic har missat flera förväntade deadlines redan, vilket man erkänner utan omsvep i bloggen.

The Trello roadmap is not fulfilling the goal we set when it was introduced. The goal with the Trello roadmap is to provide visibility into the development cycle for the store’s more player-centric feature set.

Man försenar "regelbundet" olika features då man ibland byter prioriteringar. Det nya dokumentet är således mindre konkret, men å andra sidan är risken mindre för svikna löften.

En ny roadmap som är mer abstrakt, men ändå ger en bild av vad som väntar.

Jag påstod inte att det var en hel branch, jag sa ett urval av dom större sidorna och poängterade specifikt på amerikanska pcgamer. Men ja, formuleringen kunde vart att jag finner pcgamers rapportering om just Epic store exklusiviteter inte tillräckligt... 05/09 Självklart kan jag inte dra några slutsatser när det inte finns något som direkt kan ge stöd för en slutsats. Att en helt annan aktör möjligtvis kan ha känt sig pressade att skriva positiva nyheter, på grund av ett obekräftat omfattande ekonomiskt stöd,... 05/09 Inne på foliehatt-nivå nu lite, förtal till och med, om du hade faktiska bevis så hade det varit en sak men det här är ju bara irrationellt tänkande. Bara för att "stora nyhetssidor" inte delar din, stundtals petiga, syn på ämnet betyder det verkligen... 05/09 @hannes.theorell: Du kan dra dina egna slutsatser om dom är bundna till annonsförsäljning eller ej. Vi kommer ju aldrig få veta helt eftersom dom alltid kommer neka till att det finns en intressekonflikt i att ta pengar från ett företag och sedan skriva... 04/09 Det är ju alltid kul att någon håller med en, men drar du inte lite för stora växlar på annonskonspirationen? Missade deadlines är ju definitivt vardagsmat inom spelbranschen och knappast något större nyhetsvärde. 03/09 Det var ju rätt uppenbart från dag ett att Epics konsumentfientliga ultrakapitalistiska girigbukar inte ämnade bli en seriös aktör, deras ända mål är, som alla andra storbolag, att göra nya snabba vinster. Vem trodde på fullaste allvar att ett företag... 03/09 Som hannes.theorell redan vart inne på så publicerade dom denna roadmap enbart för att bekämpa kritiken dom fick att dom inte ens hade grundläggande funktioner som steam hade för 10 år sedan. Patetiskt nog fungerade det då flera av dom stora nyhetssidor... 03/09 Till exempel, att användare inte har någon som helst kontroll över hur moddar installeras/används/placeras, att Workshop har enorma problem med flertal filer och att det är illa tvunget att skapa flertal modsidor för varianter av modden. Sen är sökning,... 03/09 Nja, på sätt och vis. Projektbeskrivning/projektplan är förstås en nödvändighet i vilket projekt som helst. Men att ha en övergripande roadmap är inte alls nödvändigt. Varje funktion kan vara ett enskilt projekt och kan startas/stoppas oberoende av andr... 03/09 Vad är dåligt med Workshop? För mig är det klockrent om man ska spela ett spel med kompisar och vill använda ett gäng moddar. Bara att skicka länkarna och be alla trycka Subscribe. Superenkelt. Att en butik skulle låta någon annan sköta moddarna ser jag... 03/09
Skicka en rättelse