Kul faktum: I en större spelvärld ryms fler zombier att mosa.

Grafikkortstillverkaren Nvidia intervjuade nyligen Pawel Rohleder – Chief Technology Officer för Techland – för att prata lite om spelvärlden i Dying Light 2. Världen i första Dying Light gick inte av för hackor rent storleksmässigt, men enligt Pawel kommer den i uppföljaren att vara hela fyra gånger större (se den senaste gameplay-trailern här).

Han talar även om att spelaren kan påverka spelvärlden på olika sätt, vilket varit en stor utmaning för utvecklaren eftersom många platser måste komma i flera olika versioner och avståndsanpassade texturer för att reflektera spelarens val. Eftersom det är Nvidia som intervjuar nämner man givetvis även ray tracing, vilket Pawel beskriver som spelgrafikens och fotorealismens heliga graal.

Dying Light 2 ska släppas någon gång under 2020.

Well håller med dig men 1an vart rätt fyllig med saker inte nog med det, det vart "handgjort" varje quest eller så vart detaljerad. frågan är som ni säger dom gör updrag detaljerade som hur stor världen blir. man får se helt enkelt :) 09/09 Ja det ska bli mycket spännande att se vad "Chris Avellone" har bidragit med i Dying Light 2. Jag tror inte spelet blir en besvikelse. Det var väl de simpla uppdragen i första spelet som var den mindre bra punkten i spelet, så att styra fram honom var... 08/09 Köpte Dying Light till PS4 för under 200 kr. Rätt så underskattat spel faktiskt. DLC´t som dom gav oss...det är ju Red Dead Redemption Undead klass i det. Bättre tillomed , för dom ger oss en helt ny värld och spelmekanik. Ser fram emot uppföljaren, men... 08/09 Hoppas combaten mot andra överlevare kommer bli mycket bättre än i första. För det förstörde en massa för mig tyvärr. Slutade med attt om man kunde so molotovade jag dom direkt, så jag skulle slippa hand i hand combat 08/09 De har en hel del repeterat innehåll i spelet, men det är inget krav att spela det. Men kör man på högre/högsta svårighetsgrad blir det mer grind, man behöver gear som är uppdaterad för att klara motståndet. 08/09 Nej jag har inte spelat det. Har varit direkt motbjudande att ens prova. Kanske får ge det en chans nångång om tid finnes :) 08/09 Låter som missriktad kritik, har du spelat senaste spelet? Odysset har en riktigt bra kampanj som påverkade världen och karaktärer beroende på vad man själv gjorde för val. Stridssystemet är också mycket bra, även om jag saknade möjlighet att använda... 08/09 Får dom till världen 4a ggr större, med content och mystik samt liv av någon form, så är det ju bara pure kärlek. En spelvärld kan aldrig bli för stor. Mera spel för pengarna. ;) 08/09 Assassins Creed är inte alls förvånad att det består av meningslös utfyllnad. Tillhör nog en av dom mest "själlösa" spelserien genom tiderna. Mycket yta lite djup 08/09 Man ska inte automatiskt anta att ett spel blir bättre bara för att spelvärlden är större, men man ska inte heller anta att en större spelvärld per automatik gör det sämre. Görs det på ett bra sätt så kan en stor spelvärld absolut vara ett plus, precis... 08/09
Skicka en rättelse