Alla kan skapa saker, men man behöver rätt "perks" för att göra det.

Reddit-användaren astrojeet har delat med sig av ett svar från en Cyberpunk 2077-utvecklare. Han frågade huruvida vapen kommer ha olika typer av ammunition, om man kan skapa ("crafta") ammo samt vad man som spelare kan skapa rent generellt.

De två första frågorna lämnades dessvärre obesvarade, men utvecklaren delade med sig av lite information angående vad man kan skapa.

Han säger alltså att alla kommer kunna skapa saker eftersom det inte finns några specifika klasser i spelet, men att man måste investera i rätt "perks" först. Föremålen vi kommer kunna skapa inkluderar skyddsutrustning, "shards" för cyberware, vapenmoduler, specialvapen, förbrukningsvaror och diverse prylar.

Via Twitter har CD Projekt Red även delat med sig av skärmdumpen ovan, föreställande en stöldbegärlig motorcykel i ett riktigt skumt kvarter.

Lät inte så dumt det där heller, jag tror du är nått på spåren. Tillslut kommer spelarna skapa egna stories/uppdrag i spelet så det kommer bli levande så länge folk spelar. Och absolut kan det bli så att man kan tjäna riktiga pengar tillslut. Kul idé! 19/09 det är en sjukt bra ide. Jo, jag känner att det vore absolut game toppen om man kunde rollspela in en stad, alltså mer än multiplayer menar jag då. Låt oss säga att det är 5000 spelare i staden, och uppdrag kan korsas med andra, andra har inverkan i vär... 12/09 Ja drömmen vore ju att få spela ihop med en polare up till 4 spelare kanske, och glida runt i världen och göra missions ihop. Sen kanske ha en hub där man kan träffa alla online och byta items med varandra osv kanske ett Auctionhouse vad vet jag. Men... 09/09 ´jag tror starkt på att de har ideer om ett MMORPG i Cyberpunk världen. De har redan byggt upp en stad, de har enorma resurser nerlagda på det. 09/09 Varför så förvånad över MP, rockstar har ju visat att det är där pengarna ligger efter alla tröttnat på singleplayer. 09/09 Låter väl vettigt att alla kan crafta om det inte riktigt finns några klasser, vore konstigt annars. Hoppas dock att craftingen är bättre och mera involverande än det som fanns i Witcher, vilken var en av de svagare mekanikerna i spelet. Fortförande för... 09/09 Hoppas det inte blir så heavy på crafting så man måste hålla på och lära sig, samt leta resurser. Har alltid svårt för det. Matlagningen i zelda botw exempelvis tyckte jag var superdrygt. 08/09 När multiplayer släpps; World of Cybercraft? 08/09 CraftPunk? PungSpark? 08/09 Hypepunk 2077! 08/09
Skicka en rättelse