Early access-dagarna kantades av strul.

För de vanliga dödliga sker Gears 5-releasen idag, men Ultimate-spelare har varit igång sedan förra veckan. Releasen var dock lite skakig. Har du hört den förut? Japp, du har hört den förut.

The Coalition tänker inte låta anslutnings- och matchmaking-problemen passera obemärkt förbi, utan lovar att kompensera tålmodiga spelare inom de närmsta dagarna. Det blir fem dagars "boost" och 600 "scraps". Jag spelar själv ännu inte Gears 5 så om detta är bra kompensation eller ej låter jag er avgöra. I FZ-recensionen kunde vi dock konstatera: Gears of War är tillbaka.

The Coalition sätter ihop det bästa av det gamla till ett magnum opus som kommer framkalla både glädje och ilska hos fansen. Allt som allt är det mer än godkänt i min bok. Även om känslan att jag redan vandrat på denna stig både en och flera gånger hela tiden finns där.

Nu har det fått en, kanske två, patcher och kan vara löst. Jag vet inte har inte fått chansen att hinna spela. Det är det bästa Gears spel jag har spelat. 16/09 Nej då, det var underförstått enligt mig iaf! Dvs, det finns ingen vits för min del att skaffa Widescreen nu om man inte ska spela kanonoptimerade spel på den som F76 för att kunna få lite garv :> 11/09 Jag kanske var lite otydlig det handlade inte om när Wide screen 16:9 var nytt utan nu senaste när 21:9 formatet var "nytt" :) 11/09 Aha, tack för infon :) Låter som man missade något när man inte hade widescreen tidigt med andra ord :D 11/09 När jag kör med Logitech G900, G903 eller G Pro (både trådat och trådlöst) så kan jag inte dra musen snabbare än 1cm i sekunden, om jag gör det så blir det 0fps tills jag slutar dra musen. Såg att fler hade samma problem just med Logitech. Testat olika... 11/09 Samma här, inte stött på problemen och vet inte ens vad scraps är, eller vad de ska användas till. 11/09 Väldigt bra spel :) Inga problem för mig heller. Dock inte kört MP än. 11/09 Oftast är karaktärer importerade i T-pose till spelmotorn och de olika animationerna läggs sen in i efterhand på karaktären. I detta fallet handlade om karaktärer som visades i T-pose för mig innan de hunnit få sina animationer assignade (bland annat... 11/09 Aj då, inte upplevt det själv (ta i trä) men vi får hoppas att det patchas snart då för det låter muppigt. 10/09 Att NPCs fastnar i T-Pose gissar jag att det är nå "grundläge" för modellen, jag är ingen programmerare eller spelskapare så jag vet inte riktigt. Samma fenomen uppstog i olika spel förut som man spelade med extra Wide skärmar. Minns en kompis som hade... 10/09
Skicka en rättelse