Man kan ju ha "Unity within an Odyssey".

Assassin's Creed har alltid bjudit på mer eller mindre öppna spelvärldar men med Origins och framför allt Odyssey har man tagit klivet mot open world på allvar, med stora rollspelsinfluenser.

I en intervju med Gamesindustry säger Ubisofts Yves Guillemot att det inte finns planer på att återvända till den gamla skolans Assassin's Creed. Han tror mer på en slags sammanflätning.

Our goal is to make sure you can have a Unity within an Odyssey. If you want to have a story of 15 hours, you can have it, but you can also have other stories. You live in that world and you pursue what you want to pursue. You have an experience, many Unity-like experiences.

Ubi-vd:n menar också på att detta är ekonomiskt rätt väg att gå. Han lyfter fram hur spel inte längre tar slut i och med releasen, och att de kan leva vidare lång tid efteråt med nytt innehåll. Odyssey-berättelsen, till exempel, gick i mål i somras med sin andra och sista dlc-trilogi.

Skicka en rättelse